Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Använda IDE kabel vid installation?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Använda IDE kabel vid installation?

Jag har en liten fundering.. kan man inte använda en gammal IDE-kabel när man löder in sina chip? Den gamla typen av kabel (ATA66(inte 80pins med jord mellan varje ledare)) borde vara lättare att hantera.. jag tycker iaf att det här låter som en "smart" idé

Pege, vad tusan hade det svaret med den ställda frågan att göra?

Nife, du frågar om kabeln är "lättare att hantera" men skriver inte i relation med vad den skulle vara "lättare att hantera" än.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Ja säg det jag var nog inte vaken dumma mig vakna nu vet jag hmmm kaffe
      "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

jo jag tänkte först å främst på om det går att använda IDE kabel, llr om det är bättre å köpa nån annan kabel ..? Jag tycker iaf att det borde vara lättare å göra en "snygg" installation ..och då såklart lättare å felsöka om de skulle behövas de

Comment

IDE kabelns fördel är att den är "samlad" i form av en bandkabel och kan vara snabb att montera om man fuskar och smälter isoleringen istället för att skala kabeln.

Men skall man göra något annat än xbox, t.ex. PS2 som kräver lite finare kablar så är det denna som gäller:

http://www.psxcare.com/product.php?xProd=118
          Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Okey, blir nog att beställa den kabeln då, är nämnligen tre PS2or som ska chippas.. måste bara fixxa en PS2a åt mig själv först

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
            Auto-Saved
            Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
            x
            Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
            x
            x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
            Working...
            X