Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

ps2 med hårddisk

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• ps2 med hårddisk

sitter här och funderar på om jag ska ta och köpa mig en ps2 eller ex x-box.

vad jag vet med x-box kan man slänga i en 136 Gigars och det funkar...samma disk som till en pc...men hur är det med hårdisk till en ps2? är det samma som till pc?? tycker det skulle verka trångt...eller samma som till en bärbar?? eller vad är det fär någon??? någon som har koll?

//Mack
    Det jag inte kan....Lär jag mig!!

Det är väl enligt vad jag hört en helt vanlig fullsize-hårddisk (3.5") med en liten konverterare från IDE till PCMCIA Class 1... Jag har för mig det i alla fall?

Comment

Det är en HELT vanlig hårddisk som du kopplar in i IDE-kontakten som sitter på bredbandsadaptern (extra tillbehör, c:a 479:-).

Men om det skall fungera med de vanliga originalspel som har stöd för hårddisk måste det nog vara en Sony originalhårddisk (ej släppt i Europa). Med t.ex. DMS3 chippet kan man använda en vanlig pc-hårddisk till "andra saker", men jag har inte hunnit hålla mig uppdaterad om exakt vad man kan göra.
      Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Hansi:

Funkar hårdisken till ps2 om man köper bredbandsadaptern om man har messiah 2?

Och hur lägger man in spel i hdd:en?
        Och hur startar man spelen från hdd:en?

Comment

Okej. Såhär är det då.

Mycket riktigt så hittade jag en IDE-kontakt när jag granskade en bredbandsadapter. Jag läste även på på dms3s hemsida, och såg att dom har ett antal hårddiskverktyg. Ett av dom är HDD-Dump som kopierar en skiva eller data från en skiva till hårddisken (t.ex. om du ska installera roms till någon emulator och så), och så har dom även HDD-Explorer som låter dig browsa hårddisken och starta grejer ifrån den. Helt klart fräsigt

Ska nog pressa in min nyinköpta 160gb-disk i min PS2a och sedan pumpa in så många som möjligt av filmerna i min filmsamling (450+) Sen är det ju bara att njuta... Hehe =)

Comment

Original inlägg av spel
            Hansi:

Funkar hårdisken till ps2 om man köper bredbandsadaptern om man har messiah 2?

Och hur lägger man in spel i hdd:en?
            Och hur startar man spelen från hdd:en?

Det jag läste i min post innan var om man hade DMS3... Är inte hundra på att det funkar med messiah eftersom man var tvungen att uppgradera DMS3 med en ny flash för att få alla HDD-verktyg att funka... Tips är att kolla messiahs hemsida.

Lägger in gör du som sagt med HDD-Dump (om du har DMS3), och startar spelen gör du väl med HDD-Explorer Lätt. Om man har DMS3. Som för övrigt verkar ganska totalt överlägset alla andra... Hua =)

Comment

funkar det med ripper 2 då? det står överallt att det har stöd för hårddisk på version 9 och 10. kan man använda samma program som till dms 3 till ripper också? det är väl ingen större skillnad?

Comment

Alla DMS3 program vi testat har fungerat med Ripper...alla och alla förresten, det är nog bara DMS explorern (inte hdd explorern) vi hunnit testa.
                Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

DMS3 känns fortfarande mer genuint. Det blir det självklara valet

Comment

Original inlägg av lazerfisk
                    Okej. Såhär är det då.

Mycket riktigt så hittade jag en IDE-kontakt när jag granskade en bredbandsadapter. Jag läste även på på dms3s hemsida, och såg att dom har ett antal hårddiskverktyg. Ett av dom är HDD-Dump som kopierar en skiva eller data från en skiva till hårddisken (t.ex. om du ska installera roms till någon emulator och så), och så har dom även HDD-Explorer som låter dig browsa hårddisken och starta grejer ifrån den. Helt klart fräsigt

Ska nog pressa in min nyinköpta 160gb-disk i min PS2a och sedan pumpa in så många som möjligt av filmerna i min filmsamling (450+) Sen är det ju bara att njuta... Hehe =)

tjena vart kan man köpa en ps2 Hårddisk?? o för hut mkt??

Comment

Det går alltså ut på att du köper en original ps2 bredbandsadapter

http://www.psxcare.com/product.php?xProd=144

och en vanlig PC-hårddisk

Comment

hårddisk

Original inlägg av Hansi
                        Det går alltså ut på att du köper en original ps2 bredbandsadapter

http://www.psxcare.com/product.php?xProd=144

och en vanlig PC-hårddisk
                        men ska man ha en bredbandsadapter o en åc hårddisk o lägga in den så fungerar den??? e de allt men hur instalerar man de ??? fungerer det om man har DMS3??

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                        Auto-Saved
                        Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :(
                        x
                        Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                        x
                        x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                        Working...
                        X