Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Köra HDLoader från Minneskort med DMS3

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Jag tror inte Apple 3 har någon "boota från minneskort" funktion. De chip jag känner till som kan boota från minneskort är DMS3, Ripper 2 gold och Matrix Infinity.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Nån som vet vad filen heter som gör att hdloader startar direkt vid triangel tryckning ??

så som jag har det nu så måste jag in i DMS exporer först

Den jag har nu heter HDLoader_DMS_Dev1_MC.rar

en fråga till

jag har två filer en Elf och en annan ( kommer inte ihåg) hur bränner jag dom ? testade som cd-iso funkade inte . . . .

Länge leve Hårddisken

Comment

Original inlägg av CompuTerror
        Metoden jag beskrev behöver du inte ens chip för... men du måste boota med en PSX skiva som du väljer själv...
        Nej, jag menade inte så. Jag har chip. Det jag menar är att starta HDLoader utan att behöva stoppa in något alls i PS2:an, bara starta den och vara igång. Som en Xbox med hårddisk. Men det verkar tyvärr inte finnas någon sådan metod, inte till Messiah i alla fall.

Comment

Original inlägg av Hansi
          ...direktlänka inte till copyright software som hdloader...
          Förlåt.... won't happen again

Comment

Hejsan.... ser att ni verkar ha fått hd loader att funka från minneskortet..... men kan man läsa in spel då också för jag har för mig att jag läst att man inte kan det utan bara kan spela spelen man flyttar från datorn...
            och var kan man få tag i filen som man installerar på minneskortet?

Tack på förhand!

Comment

På en PS2 med DMS3 kan du läsa in spel även när du bootat från minneskortet. Men det snabbaste sättet om du har spelen som ISO-filer på datorn är ju stt montera hårddisken i datorn enligt http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=15606
              Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

ok det är kanon... men var hittar jag filen som jag bränner ut för att köra från minneskort... du kan maila den till mig annars kanske..?
                Hol354f@tninet.se
                ?

Comment

Tjena Hansi! igen... jag har kollat runt lite nu och det verkar lite svårt för mig att fatta detta... kan man inte installera hdloader på minneskort så man kan köra utan att ha en skiva i... hittar massa ver. där man måste ha ett gammalt psx spel i för att det ska funka... och man måste göra massa skit innan...
                  Jag har ett dms3...
                  börjar få panik så svara gärna rätt snabbt!
                  Tack så länge!

Comment

Fortsätt leta...

Comment

Tjena! hittade detta på PSXFORUM.COM stämmer det eller skall jag fortsätta leta och försöka?
                      if you have a V9 or V10 concole, you must have a ligit PS2 cd in the tray or the program will hang. there is no way around this.

Comment

Du måste ha en skiva i, det har jag väl redan skrivit om i den här tråden. Det är ändå smidigt att köra från minneskort.

Comment

Hur kan det bli smidigare att köra från minneskort och skiva än bara skivan?
                          har ni fått in nya skivor nu?

Comment

Du behöver inte ha HDLOADER originalskivan. Vilken skiva som helst går bra.

Comment

Original inlägg av ClayMan
                              Tjena! hittade detta på PSXFORUM.COM stämmer det eller skall jag fortsätta leta och försöka?
                              Det stämmer inte, det har kommit patchar till HD Loader nu som gör att man slipper ha en skiva i när man bootar HDL från minneskortet. Jag har en v10 och det fungerar perfekt för mig efter att jag patchade mitt HDL.
                              Med samma patch kan du samtidigt också tvinga in HDL i NTSC-läge för att fylla upp hela skärmen på en PAL-maskin, justera bildcentreringen, göra spellistan längre (fler spel får plats på skärmen), köra stora hårddiskar osv osv...
                              Ett annat alternativ är att patcha HDL manuellt med en hexeditor och därmed nolla instruktionen som letar efter en skiva vid uppstart. Eftersom detta endast påverkar instruktionen som gör att programmet letar efter en skiva så föredrar jag patchen, som har många fler möjligheter.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool:
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X