Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

HDLoader + Matrix Infinity

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Jag vill gärna se kommentarer från andra som tar sig tid att testa, för jag misstänker att HD Loader använder information om storleken på spelet från skivan man har i från början.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Just nu får jag bäst resultat om jag:

Bootar HD-Loader från minneskort med ett originalspel i dvd-läsaren
      Väljer install game
      Byter till DVD-R med ett spel när HD-loader ber om att man skall göra det
      Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Instruktioner för hdloader
        Från CD:
        Starta hdloader från backupen. Så fort du ser hdloader bilden tryck på eject och stoppa i en valfri orginalskiva (demo eller vad som helst, har bara testat ps2 skivor då det enda jag äger är demoskivan som följde med). När menyn har laddats kan du ta ur skivan och det fungerar lika bra som orginal.
        Spelens storlek detekteras riktigt.

Från minneskort:
        Installera hdloader på minneskortet och starta med en orginalskiva i. När du ser menyn kan du ta ur skivan och göra vad du vill.

Det bästa (smidigaste) är att köra hdloader från minneskortet med en orginal skiva i tills du är vid menyn. På så vis slipper man swappa. Man kan ju alltid ha demoskivan i eller nåt.

Installskript för att installera hdloader till minneskortet (endast infinity):
        Kod:
        HDLOADER
        mc0:\BOOT\HDLOADER\HDLOADER.ELF
        MD mc0:\BOOT\HDLOADER
        CP cdrom0:\HDLOADER.ELF;1 mc0:\BOOT\HDLOADER\HDLOADER.ELF
        Du behöver hdloader som elf binär med md5summan av:
        6bf8b4f2e711b1c64967a69d022d8099 *HDLOADER.ELF
        bränn sen med ditt favorit ps2 kompatibla brännprogram...

* att jag orkade registrera bara för det här... det fungerar ju redan för mig .. :>
        Last edited by babb0; 2004-07-10, 15:33.

Comment

Var eller hur ska man bränna ?

Installskript för att installera hdloader till minneskortet (endast infinity):
          Kod:
          HDLOADER
          mc0:\BOOT\HDLOADER\HDLOADER.ELF
          MD mc0:\BOOT\HDLOADER
          CP cdrom0:\HDLOADER.ELF;1 mc0:\BOOT\HDLOADER\HDLOADER.ELF

Hur ska man bränna det och var ska man skriva det? Jag är inte så bra på sånt men snälla hjälp mig.

/Ken

Comment

Var hitta man den " Installskript" nånstans ?

Comment

Jag lyckas installera/lägga in spelen på disken, men ej köra dem! Bilden på tv:n blir svart, sen händer ingenting. Någon som har tips, kan maila hdl till mig för minneskortet, så slipper jag använda skivan, kanske skulle hjälpa?

Comment

Nu blir bilden rosa istället, men det händer fortfarande ingenting efter det. Rats!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                Auto-Saved
                Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused:
                x
                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                x
                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                Working...
                X