Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Brända spel på ochippad maskin?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Brända spel på ochippad maskin?

En gång för alla...

Kan man använda HDLoader för att kopiera brända spel till hårddisken, om man inte har en chippad maskin?

Också kan man ju passa på att fråga:

Ligger HDLoader "mellan" spel och hårdvara och fejkar diskaccess, eller patchar den de images den gör?

Och HDLoader fungerar inte på PS1-spel va?

Original inlägg av kungmidas
    En gång för alla...

Kan man använda HDLoader för att kopiera brända spel till hårddisken, om man inte har en chippad maskin?

Också kan man ju passa på att fråga:

Ligger HDLoader "mellan" spel och hårdvara och fejkar diskaccess, eller patchar den de images den gör?

Och HDLoader fungerar inte på PS1-spel va?
    Både ja och nej... Du kan utan ingrepp installera brända spel, det går dock att starta upp HDLoader och använda swaptrick innan den installerar och på så sätt lura ps2an att man har en orginal-skiva i.
    Annars kan du stoppa in hårddisken i en kompis chippade ps2a och kopiera spel där och sedan köra spelen hemma

Edit:

Hade du brytt dig om att kolla på forumet så fanns det en tråd som behandlar ämnet bara 4-5 trådar under din:

http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=15441

Comment

Lånar denna tråd för att ställa en fråga:
      Kan jag lägga in spelen på hårdisken i min dator och sedan köra dem med en orginal HDLoader i min ps2a (som inte är chippad)?

Comment

Original inlägg av daniz
        Lånar denna tråd för att ställa en fråga:
        Kan jag lägga in spelen på hårdisken i min dator och sedan köra dem med en orginal HDLoader i min ps2a (som inte är chippad)?
        http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=15606

Om dom blir spelbara på en ochippad vet jag inte dock

Comment

Jo såg den tråden innan men det var på en o-chippad ps2 som jag vill veta om det fungerar

Comment

Rent logiskt tycker man att det borde fungera, för allt som ligger på hårddisken är ju i sig "rippat" så hur skulle hdloader känna skillnad på backup och icke-backup när det väl ligger på hårddisken

Comment

Det du säger känns "sant" eftersom det tydligen fungarar bra att kopiera backupspel till hårdisken i en chippad ps2 för att sedan flytta över disken till en "orginal-ps2" och spela spelen

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
              Auto-Saved
              Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;)
              x
              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
              x
              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
              Working...
              X