Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hjälp! Hdloadern bootar ej!

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

det kan juh vara så att lasern är "sämre" i en del ps2 och skivan är svårläst, eventuellt dåligt pressad.. fast inte felpressad..

Comment

PS2 har separata dioder i läsaren, en för CD och en för DVD.

HDLOader är en CD.

Filmer och de flesta spel är DVD
      Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Original inlägg av sL1M
        det kan juh vara så att lasern är "sämre" i en del ps2 och skivan är svårläst, eventuellt dåligt pressad.. fast inte felpressad..
        Jo, det var så jag menade. Dåligt pressad inte feltryckt. Kan inte komma på någon annan anledning eftersom folk som har helt fungerande PS2or i övrigt, backuper på DVD & CD samt original som funkar bra, men inte just HDL skivan??
        PS2 v7 w/Ripper 2 GOLD & PS2 v9 w/o modchip.

Comment

Har för mig det var nåt liknande med AR å 30004R maskinerna precis när dom kom...

Comment

Samma fel här, HD Loadern vill inte boota. PS2:an är en SCPH-50004 och inhandlades för en dag sedan. Så... ger PSXcare ersättnings HD Loader eftersom den jag har är kass?

Comment

Felaktiga HD Loader är bara att skicka tillbaka, ange kund+ordernummer och felbeskrivning.
              Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Jag har provat fyra olika HDL-skivor som jag köpt ut åt polare i två olka omgångar för att hjälpa dem att montera HD. Har testat på 2st 30004, 2st 50004 och en 39004 och skivorna funkar perfekt på samtliga, har antagligen haft tur att inte få ett dåligt ex.
                PS2 v7 w/Ripper 2 GOLD & PS2 v9 w/o modchip.

Comment

jag fick en gång att min PS2 inte hittade hdloader skivan jag har 50004-R fan vad rädd jag blev..

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                  Auto-Saved
                  Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :(
                  x
                  Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                  x
                  x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                  Working...
                  X