Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Direkt boota HDLoader utan skiva!

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Direkt boota HDLoader utan skiva!

När jag startar mitt PS2 så startar HDLoader direkt utan att jag har någon skiva i. Jag har ersatt Dev1 (mc explorer) med HDLoader och sedan satt på dev1 auto boot. Hehe, nu har jag nästan en dashboard på min PS2. Om nån vill ha den HDloader som ersätter dev1 så gå till (länk borttagen) och registrera er.

måste man ha något chip i ps2an för att kunna direkt boota ? =/

Comment

DMS3 rekommenderas.
      Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Nån som vet om detta skulle funka med Messiah?

Comment

Någon som vet om det funka med Matrix Infinity också ?

Comment

Original inlägg av anhlangtu
            Någon som vet om det funka med Matrix Infinity också ?
            http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=15370
            Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Original inlägg av forhike
              måste man ha något chip i ps2an för att kunna direkt boota ? =/
              Behöver man ha chip för att kunna direktboota? Fick inget riktigt svar.
              DMS3 rekommenderas? Men behövs det?
              Avstängd - frågat efter HD LOADER filer.

Comment

Ja.

Comment

Original inlägg av johanmx
                  Behöver man ha chip för att kunna direktboota? Fick inget riktigt svar.
                  DMS3 rekommenderas? Men behövs det?
                  det verkar tyvärr så, jag funderar på att skicka in mitt ps2 för chippning, men jag vet inte om jag vågar, det har varit med om så mycket, efter alla gånger jag skruvat i det så har nån bana pajjat, kontakten för och löd öarna för fläkten är bort slitna, så jag har fått lov att dra kablar tvärs igenom min ps2:a
                  men den funkar iaf =) fläkten får numera ström från usb'n som är 5 volt

Comment

Funkar detta med mitt Ripper-chip?
                    Jag har startat en ny tråd i detta forumet, där jag skrivit lite vad jag har gjort. Hade varit trevligt att boota utan skiva.

Comment

Inte riktigt tror jag inte... Ripper går inte (tror jag inte) att ställa in bootmode på. Men du kan ju lägga in programmet på ditt MemoryCard och sen boota den i DEV1
                      Playstation 3 60gb (PAL)
                      XBOX +Duo-X2 +120GB
                      GameCube (Indigo) +ViperGC +Big DVD Cover (Indigo)
                      Game Boy Advanced (Black) +Flash2Advanced 256mb
                      DS Lite (White) + CycloDS Evolution (2048mb)

Comment

Hur/kan man sätta det på auto boot med ripper 2? Skulle va gött att slippa hålla inne triangel knappen varje gång.
                        Ps2 v.9 Ripper 2
                        120Gb WD Caviar
                        HDLoader

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                        Auto-Saved
                        Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek:
                        x
                        Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                        x
                        x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                        Working...
                        X