Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

ExecFTP

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Hejsan igen SlicStik!
    Skönt att höra att du jobbar på det iaf. Självklart hoppas man alltid att det ska gå så fort som möjligt, men det viktigaste av allt är ju att det blir bra i slutänden.

Lycka till med kodandet!
    MvH: dlanor

PS: Använder ExecFTPs några 'libs' som andra skrivit ?
    --- För i så fall så kan ju faktiskt felet ligga där också.
    DS.
    Last edited by dlanor; 2004-09-24, 03:46.

Comment

ExecFTPs använder sig av många komponenter, däribland PS2ftpd för att aktivera FTP-servern, den komponenten är skriven av några på ps2dev.org. Jag har gjort ett antal justeringar i PS2ftpd för att få det passa så bra som möjligt till det här ändamålet och för att det ska fungera med olika typer av FTP-klienter m.m.
      20-katalogs problemet återfinns även i "original"-versionen av ps2ftpd och det är där jag försöker gräva fram problemet.
      /SlicStik

Comment

Aha! Då förstår jag att det är svårt att hitta felet. Det är ju alltid jobbigare att felsöka andras kod.

Det har förresten hänt en hel del på PS2-scene den sista tiden, och särskilt en av dessa händelser angår även dig, eftersom den motiverar ytterligare en ändring i ExecFTPs. Nu har nämligen 120-gigs-gränsen för HDLoader och en del andra program sprängts, och tydligen behöver även ExecFTPs kompletteras litet i detta avseende.

Som Zer0-X uttryckte det:
        ----- start citat -----
        To get ExecFTPs work with large drive you only need to change the ps2atad.irx with the 48bit one in then current ps2sdk-bin as it's just a separate file on your MC (or where ever you happen have it).
        ----- slut citat -----

På detta svarade jag honom:
        ----- start citat -----
        Concerning ExecFTPs, I really think it would be better to contact the author and ask him to use the 48-bit lib to compile a new proper release. He is currently working on a new release anyway, to fix the 20-21 object directory bug, in response to bug reports by myself and others. I'm sure he would also like to extend his program's capability when it comes to HD size.
        ----- slut citat -----

Jag hoppas att du inte har något att invända mot mitt svar, och att du även (så som jag trodde) är intresserad av att utöka diskstödet i ExecFTPs till 48-bits LBA.

Comment

vad tror ni är fel om jag inte kan ansluta till ps2:an när jag har startat execftp? den går att pinga, men när jag ansluter (har prövat flashfxp och inbyggda ftp-kommandot i windows) så funkar det inte. jag startade execftp med hjälp av inlink + ps2link om det har någon betydelse.

Comment

Original inlägg av KillerRoY
            vad tror ni är fel om jag inte kan ansluta till ps2:an när jag har startat execftp? den går att pinga, men när jag ansluter (har prövat flashfxp och inbyggda ftp-kommandot i windows) så funkar det inte. jag startade execftp med hjälp av inlink + ps2link om det har någon betydelse.
            Att du får svar på PING säger inte mycket, för det kan ju lika gärna vara PS2Link som bjuder på det, lika väl som ExecFTPs.

När du startar ExecFTPs på det viset så förstår jag inte hur programmet ska hitta filen med IP konfigurationen. Eller har du lagrat den filen i rätt folder på minneskortet tidigare ? Kan den rent av ta samma fil som PS2Link ? Det senare kan tex misslyckas om foldern har fel namn (fel ur ExecFTPs synvinkel alltså).

Hur som helst bör du dubbelkolla att PC'n och PS2'an är helt ense om vilka addresser som gäller.

ExecFTPs visar ju vad den vill använda sig av på PS2-skärmen, så du får jämföra det med TCP/IP inställningarna i PC'n.

Lycka till!

Comment

Slikstik help us!!

Hey slikstik!

I hope I post in the right forum because I cannot really read anything on this website.

I wanted to notify you of a big problem I and some other (DMS3) users have with Exec FTP. It basically comes down to this: it just hangs after a while. No reply from the FTP server anymore. It does respond to ping 192.168.0.10 though....

A more detailed description and things we have tried can be found on the DMS forums, right here:

http://web02063.prolocation.net/phpB...pic.php?t=2478

Please help us!!!

Thanks,
              Marijn

Comment

Hello slicstik Were is your homepage at?? http://www.angelfire.com/freak2/langly/

Dosent work anymore please post a reply so we all can dl updates

Comment

ExecFTPs v0.68 bugg

Hello meddelandet som presenteras av ExecFTPs v0.68 är felaktigt och kan göra vissa FTP klienter förvirrade:

220 ps2ftpd ready.
                  220 modified by SlicStik__

skall vara

220-ps2ftpd ready.
                  220 modified by SlicStik__

eller alternativt

220 ps2ftpd ready, modified by SlicStik__

Comment

Hola!

ExecFTP 0.68 fungerar helt superbt om man kör mot MC men när jag site mnt /pfs/0/ hdd:+PS2APPS och tankar över lite grejjer så går det typ 2mb sen så hänger sig execftp.

Nån fler som fått detta fel? Vore helt mysigt bra att kunna ftpa saker till hdd'n.

Edit:

Oj en annan sak till dig SlicStik, vet inte hur du vill göra med ExecFTPS, massor med folk som frågar efter sourcen till den osv för ett eventuellt kunna hjälpa till med utvecklingen.
                    Last edited by cryptr; 2004-11-29, 15:49.

Comment

Måste man kör ftpservern i nått kompatiblitets mode i HDAdvance.?
                      Jag har skapat en iso (0.68), kopierat in den på HDD, startar HDAdvance,
                      men när jag väljer programmet får jag bara en svart skärm och det går
                      ej att koppla upp sig. (ja jag har ställt in rätt ip osv.)
                      -jnk-
                      Toxic OS v0.1 for DMS4Pro

Comment

Du kan väl inte köra den från hdadvance? När man kör något från hårddisken kommer man ju sedan inte åt den. Måste väl köras från memcard eller från cd-skiva???

Comment

ja inte vet jag, jag hämtade ut Nätverksadapter, HDD och HDAdvance idag så har inte hunnit sätt mig in i grejerna. =)
                          Som jag gör nu kopplar jag in HDD'n i datorn varje gång jag ska lägga in ett nytt spel (har ej chip).
                          Men det borde ju finnas enklare sätt, med tanke på att det ju numera finns en nätverksadapter.
                          -jnk-

Comment

Tja, grejjen är att om du på nått sett kan få in MC exploiten på nått av dina memorycards så kan du göra exakt vad du vill sen.

Fast då måste du ha nån memorycard reader elller så eftersom du inte har ett moddat ps2.

(Har ingen aning hur HDL / HDA kan ladda programmen till PS2, lauchelf och ps2menu klarar det bäst, ps2 keyloader är lite rappligare)

Comment

Oki, tråkigt att jag inte känner nån med moddad ps2 häromkring, annars skulle det ju vara löst.
                              men men, jag får fortsätta flytta HDD'n mellan datorn och ps2an ett tag till. =)
                              Tack för hjälpen iaf.
                              -jnk-

Comment

Slickstick, kan du inte fixa så att filerna man överför får ett datum.
                                vissa sparingar funkar inte om dom inte har ett skapelsedatum t.ex san andreas

om man har bbb och kör med switch så kan man gå in i inställningarna för tcp/ip och ändra ipn och nätmasken + gateway till det som man skrev i ipconfig filen.

om jag skrev 192.168.0.10 255.255.255.0 192.168.0.1
                                så skriver jag 192.168.0.(vilket nummer som helst) som ip och 255.255.255.0 som nätmask och 192.168.0.1 som gateway. man kan inte surfa när man ställt in såhär. för att få tillbaka internet ställer du in på automatisk ip igen
                                ps2/xbox/psx/snes/nes/megadrive/wii

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X