Man kopplar in den som man brukar koppla in hårddisker, på IDE kabeln...
Viktigt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Koppla hårddisken till PC för snabbare inkopiering av spel till hårddisken
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
- Citat
- Flag
-
DOH! Svaren står ju 5cm ovanför mitt inlägg.. SORRY!
*låter inlägget vara kvar om någon vill kommentera ändå*
Hejsan.
Jag har varit intresserad av HD Loader en längre tid, nu tror jag att jag är redo att ta steget och köpa HDLoader/Advance komplett med hårddisk.
Så jag har några frågor som jag skulle uppskatta att ni svarade på, kom ihåg att jag är ny på området så "be gentle".
1. Det går ju tydligen att koppla HDAdvance hårddisken direkt till datorn för att föra över .ISO filerna. Är det verkligen möjligt att göra detta helt utan ett modchip?
2. Eftersom jag har en PAL maskin, är det då möjligt att föra över ett NTSC spel till hårddisken och sen kunna spela det genom HDAdvance utan modchip? Alltså går det att ladda NTSC spelet från hårddisken om man har en PAL maskin med en PAL kopia av HDAdvance?
3. Något mer som jag behöver veta innan jag fyller i beställningen?
Tack på förhand.Last edited by fast; 2004-10-21, 00:15.
- Citat
- Flag
Comment
-
Hei!
Tusen takk for et kjempebra forum. Har fått masse info om det jeg har lurt på lenge. (håper det går bra at jeg skriver på norsk).
Det er en liten ting jeg lurer på. Hvis jeg har innstallert et spill til en PS2 formatert harddisk på pcen. Trenger jeg da hdloader for å starte spillet på ps2? Eller må man starte hdloader i ps2 før jeg kan starte innstallerte spill?
- Citat
- Flag
Comment
-
Danne, du har ingen extra info om t.ex Winhiip å 200gigs diskar? fick just min sådan å formaterade i winhiip.. 1.6.3
då fick den ett ledigt utrymme på 125 / 189gig
provade erase på den.. satte den i ps2 med hdadvance2.0 å den formaterade å fick upp disken på tot 187gb efter formateringe.. nu sitter jag här i winhiip igen å den säger fortfarande 125gig.. :S
EDIT: Jag hittade svaret i en annan tråd D'oh
Last edited by Allexz; 2004-11-11, 18:26.
- Citat
- Flag
Comment
-
när man har använt winhiip så kan man gå in på edit image settings, och där står det någont om "boot", jag la in "san andreas" och där stog det något om boot och så la jag in "burnout 3" och där står det inget, san andreas funkade men inte burnout... måste det finnas en boot fil? båda va iso från början...
- Citat
- Flag
Comment
-
Du skall alltid ha "Reduce Fragmentation" påslaget när du installerar spelen. När du tar bort spel så får du inte tillbaka utrymmet som ledigt utrymme utan som Fragmenterat utrymme med det gör ingenting för när du installerar spel igen så kommer detta utrymme fyllas upp. Det blir precis likadant som när du tar bort spelen i HDL på PS2an men då ökar det lediga utrymmet fast det egentligen är Fragmenterat.PS2 v7 w/Ripper 2 GOLD & PS2 v9 w/o modchip.
- Citat
- Flag
Comment
-
Hur gör man Reduce Fragmentation??Original inlägg av danne.skDu skall alltid ha "Reduce Fragmentation" påslaget när du installerar spelen. När du tar bort spel så får du inte tillbaka utrymmet som ledigt utrymme utan som Fragmenterat utrymme med det gör ingenting för när du installerar spel igen så kommer detta utrymme fyllas upp. Det blir precis likadant som när du tar bort spelen i HDL på PS2an men då ökar det lediga utrymmet fast det egentligen är Fragmenterat.
- Citat
- Flag
Comment

Comment