Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Koppla hårddisken till PC för snabbare inkopiering av spel till hårddisken

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Original inlägg av danne.sk
    Hansi, jag har provat att koppla min Maxtor 120gb som jag haft i min PS2a, med redan befintliga spel, till PCn men inget av programmen hittar den som en PS2 disk. HDL_Dump säger bara 0 PS2 Drives found och WHIIP säger bara "There are unrecoverable partition errors" när jag väljer disken i menyn. Kan det ha att göra med att det redan finns spel inlaggda på disken? Har provat på olika IDE kablar i burken och just nu som primary master på en egen kabel men det funkar iaf inte.

Kollar jag i diskhanteraren i Windows så hittar den disken som inte initierad, är det riktigt?

Jag hade väl en 4 spel på hårddisken när jag kopplade in den till datorn, det var bara att välja rätt disk i WHIIP så listades spelen snyggt och prydligt.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Original inlägg av Zapata
      Hej Hansi

Kommer Psxcare att erbjuda uppgradering om FTP versionen kommer?

/Z
      FTP-servern är ett gratisprogram. Och jag räknar med att vi snart ser ett gratisprogram med samma funktionalitet som HD-loader + FTP-server bootbart genom "Boota med ett PS1 spel och fnulad gamesave" exploiten.
      Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Original inlägg av Hansi
        FTP-servern är ett gratisprogram. Och jag räknar med att vi snart ser ett gratisprogram med samma funktionalitet som HD-loader + FTP-server bootbart genom "Boota med ett PS1 spel och fnulad gamesave" exploiten.
        Ok tror jag fattar, kopierar du över ExecFTPs progget till PS2hd via PC'n, tillbaka till PS2'an och startar det?

Går det att boota HD Loader från minneskort utan chip?

/Z

Comment

Jag har inte testat ExecFTP alls än. Och håll eventuella FTP diskussioner i den tråden framöver: http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=15605

Du kan boota HD Loader från minneskortet på en omodiferad PS2, det finns väl beskrivet i någon av de andra trådarna i avdelningen. Man måste göra en gamesave som anpassas efter vilket PS1 spel du vill boota med.

Comment

Original inlägg av Hansi
            Jag har inte testat ExecFTP alls än. Och håll eventuella FTP diskussioner i den tråden framöver: http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=15605

Du kan boota HD Loader från minneskortet på en omodiferad PS2, det finns väl beskrivet i någon av de andra trådarna i avdelningen. Man måste göra en gamesave som anpassas efter vilket PS1 spel du vill boota med.
            10-4

Comment

Har nu provat lägga in fyra spel. Alla har funkat klockrent! Det här känns ju nästan för bra för att va sant tycker jag. Kunna hämta hem spel utan att behöva chippa sin PS2:a!

Comment

Jag fick till det med min disk nu också, men bara med programmet WHIIP. HDL_Dump bara förstör PS2 partitionen/formatteringen på disken. Dessutom så varnar WHIIP när jag väljer disken för "There adre correctable partition errors" men det funkar bra ändå.

Hela min spelsamling på disken hade försvunnit första gången eftersom Windows måste ha provat att initiera disken utan att jag ville det och förstört PS2 partitionen. Vad man än gör så skall man inte gå in i diskhanteraren iaf, då försvinner allt.
                Last edited by danne.sk; 2004-07-14, 12:52.
                PS2 v7 w/Ripper 2 GOLD & PS2 v9 w/o modchip.

Comment

Original inlägg av Nordis
                  Har nu provat lägga in fyra spel. Alla har funkat klockrent! Det här känns ju nästan för bra för att va sant tycker jag. Kunna hämta hem spel utan att behöva chippa sin PS2:a!
                  Kan nån lite enkelt beskriva vad som behövs för att koppla min PS2 Maxtor till min PC. Måste jag öppna PCn? Behöver jag nån sladd eller sitter det en inne i datorn? Jag har en stationär PC med USB men inget FireWire.

Comment

Original inlägg av Otaku
                    Kan nån lite enkelt beskriva vad som behövs för att koppla min PS2 Maxtor till min PC. Måste jag öppna PCn? Behöver jag nån sladd eller sitter det en inne i datorn? Jag har en stationär PC med USB men inget FireWire.
                    Först ska du ha formaterat den med din PS2'a.

Sen ansluter du din HD till din PC's IDE kontroller (sitter inuti datorn).

Ta t ex. sladden från din CD spelare.

Var uppmärksam så att du inte sätter PS2 HD'n på samma sladd som en annan master då funkar ingen av enheterna och du måste ändra så att en är master och den andra är slave (detta görs med jumpers på enheterna)

Comment

Det funkar bra att använda en extern USB eller Firewire låda till hårddisken också, kör så själv nu.

Comment

Original inlägg av danne.sk
                        Det funkar bra att använda en extern USB eller Firewire låda till hårddisken också, kör så själv nu.
                        Blir inte prestanda väldigt dålig med USB HD?

/Z

Comment

USB2 är snabbt nog.

Comment

Tja, ligger på ca 20-25 mb i sekunden i överföring till min USB 2.0 låda med Maxtor 120gb disk i. Tycker själv att det är ruskigt bra överföringshastighet via USB.

Comment

Original inlägg av Hansi
                              USB2 är snabbt nog.
                              Ok visste inte att PS2 har USB 2.0

Så då behöver man inte en nätverksadapter längre?

/Z

Comment

Men hallå. Du använder ju nätverksadaptern för att använda hårddisken till PS2an, vi snackar ju om att "Koppla hårddisken till PC för snabbare inkopiering av spel till hårddisken" som denna tråd handlar om.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :(
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X