Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

HDL m Messiah 1, och annat

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

hdloader fungerar utan chip så jag tror inte det ska vara några problem...

Comment

Original inlägg av Lucifeer
      Finns dock några som inte tänker sig för och "råkar" switcha strömbrytaren medans filer överförs eller drar ur usb-kabeln. Inte alla dock men
      Jo, det har du alldeles rätt i, sådana finns det gott om men förhoppningsvis inte vi här.

Original inlägg av Lucifeer
      Du hade en hemma väl? Hur snabb överförning får du ut genom lådan, lika snabbt som ett vanligt ide-interface?
      Jo jag har en. Ligger på ca 12-16mb/sek från den disken jag har ISO-filerna på idag. Jag köpte först USB-lådan på Clas Ohlson för att prova om det funkade. Den var dyrare, 595kr, men med den kom jag upp i ca 20-22mb/sek men då hade jag ISO-filerna på min ena SATA-disk, antagligen därför den var snavvare än min nuvarande. När jag körde med disken i HD-racket så låg jag som mest på 37mb/sek men för det mesta på ca 20-30mb/sek.

Dreasdea:Jag rekommenderar dig att köpa Maxtor DiamondMax Plus 9 med 8mb cache eftersom du får 3 års garanti med den disken från Maxtor, endast 1år med 2mb cachen.
      Tvivlar på att det skulle bli något problem med HDL på din PS2 v3 med Messiah 1 chippet.

ClayMan:Givetvis får du med den externa strömkällan med USB-lådorna som är anpassade för 3.5" & 5.25" enheter, det är ju bara lådorna anpassade för 2.5" Laptop diskar som de inte brukar följa med.

Fördelen med dessa USB-lådor är ju att de är så behändiga att ta med och koppla in i många andra datorer i t.ex. back-up syfte. Har du ett HD-rack så är den ju bunden till just din dator.
      PS2 v7 w/Ripper 2 GOLD & PS2 v9 w/o modchip.

Comment

Jag tackar och bockar!
        Då blir det till ett litet inköp inom de närmsta dagarna. Sicken tajmning med återbäringen

Tack alla som tagit sig tid till att svara, och tack speciellt till danne för den slutgiltiga lösningen!

Mvh
        /Andreas

Comment

Hej igen!
          Snabb fråga lucifeer: vilken disc är den rätta?
          Maxtor DiamondMax Plus 9, Hårddisk, 120 GB, inbyggd, 3.5", SATA-150, 7 pin seriell ATA, 7200 rpm, buffert: 8 MB

Eller
          Maxtor DiamondMax Plus 9, Hårddisk, 120 GB, inbyggd, 3.5", ATA-133, 40 pin IDC, 7200 rpm, buffert: 8 MB

No idea. Den första kostar 810:- den sistnämnda kostar 841:- på itbutiken.

Tacksam för hjälp!
          mvh
          /Andreas

Comment

Den sistnämnda disken eftersom den första är en Serial-ATA disk, den som du skall ha är en vanlig IDE disk, alltså ATA-133.

Comment

Original inlägg av danne.sk
              Jag kan tipsa dig om denna låda på Itbutikken.se som jag tycker är snyggare och billigare än den på DB, har den själv och den funkar mkt bra:
              https://ssl.itbutikken.dk/vareinfo/v...p?varenr=57353
              vill bara till lägga att denna grej är helt underbar fick tippset för ca en vecka sedan av danne.sk köpte den direkt.. fick ge sammanlagt 523kr men frakt + snabb leverans
              Rekomenderar den starkt...

Tack danne.sk

Comment

Varsågod.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                Auto-Saved
                Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool:
                x
                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                x
                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                Working...
                X