Om detta är ditt första besök, se till och kika på vår
FAQ genom att klicka på
länken ovanför. För att kunna skriva inlägg måste du registrera
dig, klicka på länken för att fortsätta. För att börja läsa diskussioner välj det forum du är intresserad av i listan.
Finns dock några som inte tänker sig för och "råkar" switcha strömbrytaren medans filer överförs eller drar ur usb-kabeln. Inte alla dock men
Jo, det har du alldeles rätt i, sådana finns det gott om men förhoppningsvis inte vi här.
Original inlägg av Lucifeer
Du hade en hemma väl? Hur snabb överförning får du ut genom lådan, lika snabbt som ett vanligt ide-interface?
Jo jag har en. Ligger på ca 12-16mb/sek från den disken jag har ISO-filerna på idag. Jag köpte först USB-lådan på Clas Ohlson för att prova om det funkade. Den var dyrare, 595kr, men med den kom jag upp i ca 20-22mb/sek men då hade jag ISO-filerna på min ena SATA-disk, antagligen därför den var snavvare än min nuvarande. När jag körde med disken i HD-racket så låg jag som mest på 37mb/sek men för det mesta på ca 20-30mb/sek.
Dreasdea:Jag rekommenderar dig att köpa Maxtor DiamondMax Plus 9 med 8mb cache eftersom du får 3 års garanti med den disken från Maxtor, endast 1år med 2mb cachen.
Tvivlar på att det skulle bli något problem med HDL på din PS2 v3 med Messiah 1 chippet.
ClayMan:Givetvis får du med den externa strömkällan med USB-lådorna som är anpassade för 3.5" & 5.25" enheter, det är ju bara lådorna anpassade för 2.5" Laptop diskar som de inte brukar följa med.
Fördelen med dessa USB-lådor är ju att de är så behändiga att ta med och koppla in i många andra datorer i t.ex. back-up syfte. Har du ett HD-rack så är den ju bunden till just din dator.
vill bara till lägga att denna grej är helt underbar fick tippset för ca en vecka sedan av danne.sk köpte den direkt.. fick ge sammanlagt 523kr men frakt + snabb leverans
Rekomenderar den starkt...
Comment