Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Kan man spela on-line om...

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Kan man spela on-line om...

Hej

Har länge undrat om man kan spela on-line om Ps2:t är chippat med messaiha.
    Och undrar samtidigt vilket/vilka format spelen ska vara på om man sätter in en hdd går bin/cue Bra Pga. har en del såna spel

Original inlägg av axbard
    Har länge undrat om man kan spela on-line om Ps2:t är chippat med messaiha.

Ja, bra fråga. Detta har jag oxå undrat. Jag har ett Ripper-chip samt HD-loader.
    Jag har fattat det som att det inte går att köra online med HD-loader, eller med nerladdade kopior på PS2-spel (för då blir ens PS2'a bannad), men frågan är:
    Går det att köra orginal-spel online på chipade PS2'or? Om inte, kan man "disabla" chipet på någotsätt?
    Jag vågar inte gå ut online förtillfället.

Om detta finns med i en annan tråd, så är jag tacksam om någon kunde klistra in länken...

Comment

Man måste stänga av chippet. Hur det går till är olika för olika chip, och står förmodligen i respektive chips avdelning i forumet.
      Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Ripper2
        Hittade detta. Någon som testat? Vill ju gärna vara säker innan man vandrar ut i online-världen.

stand-by mode :
        3 clic on reset button or keep press more 3 seconds on the reset button (u can use that way too for boot DVD movie, but only Zone 2).

CHIP disable
        Power off to standby
        press reset and keep it for 2-3 seconds (keep it additional 1 second after blue eject led)

Comment

Jag har en 60 gigare i datorn kan jag sätta in den i ps2 och slippa formatera den?

Comment

Original inlägg av ToDirty
            Ripper2
            Hittade detta. Någon som testat? Vill ju gärna vara säker innan man vandrar ut i online-världen.

stand-by mode :
            3 clic on reset button or keep press more 3 seconds on the reset button (u can use that way too for boot DVD movie, but only Zone 2).

CHIP disable
            Power off to standby
            press reset and keep it for 2-3 seconds (keep it additional 1 second after blue eject led)
            Jag kör online med min Ripper 2 chippade PS2a utan problem på både backuper och original. Jag stänger av mitt chip när jag kör originalspel online genom att starta PS2an från avstängt läge med att trycka in Resetknappen ca 3-4 sek, det är bara när man kör originalspel som man behöver stänga av chippet.
            När man kör backuper online så kan man ju givetvis inte stänga av chippet, och behöver inte heller, men du måste bränna en backup som du har patchat med ett korrekt DNAS Disc ID som du får från originalspelet, även olika Disc IDs för NTSC & PAL också, annars så kommer du aldrig ut med dem online.

axbard: Givetvis så måste du formattera disken till HD Loaders filsystem om du skall köra den i PS2an med HDL.
            PS2 v7 w/Ripper 2 GOLD & PS2 v9 w/o modchip.

Comment

ok tackar då väntar jag nog med att testa tills jag har köpt en hdd på typ 80

Comment

Original inlägg av danne.sk
                När man kör backuper online så kan man ju givetvis inte stänga av chippet, och behöver inte heller, men du måste bränna en backup som du har patchat med ett korrekt DNAS Disc ID som du får från originalspelet, även olika Disc IDs för NTSC & PAL också, annars så kommer du aldrig ut med dem online.
                Ang att stänga av chipet så har jag fått det att funka, precis som du sa.

Däremot så rekommenderar jag inte att köra backuper på nätet. Enligt andra så blir både din PS2'a och ditt nätverkskort bannade hos $ony. Inte bra.

Det funkar såklart att köra backups om du har orginalet, och fixar DNAS'en från ditt orginal, men om du har laddat ner det, så räcker det att två kör med samma nummer online, för att båda ska bli bannade.

(Är detta sant, eller bara terror-propaganda från $ony?)

Comment

Som jag sa om man använder DNAS Disc ID som man får från sitt originalspelen så är det absolut ingen fara att spela online, men om man laddar ner spelet från nätet så är det ingen backup längre utan en piratkopia.
                  Det räcker inte heller med att det bara är 2st som är ute samtidigt med samma nummer för banning utan det krävs betydligt flera, tror inte Sony har tid att engagera sig om det inte är mera utspritt än så. De spärrar tydligen däremot online möjligheten med de disk ids som läggs ut på nätet som de vet om.

Comment

Original inlägg av danne.sk
                    Det räcker inte heller med att det bara är 2st som är ute samtidigt med samma nummer för banning utan det krävs betydligt flera

Hm, hade varit bra att veta säkert
                    Det hade ju varit bra om man kunde köpa ett spel och dela det med en kompis, så att båda kunde köra online. Känns inte som att jag vill testa, dock.

Hur många spel stöds egentligen på deras Online site? Jag gick ut och registrerade mig, och det verkade som om det bara fanns ett fåtal spel...
                    (väntar nu på min PIN-kod)

En till fråga: Kan jag köra mitt USB-TB samt mus från datorn i PS2'an?
                    Funkar trådlösa oxå isåfall, typ Logitech?

Comment

De spel man laddar ner har ju inget Disc ID inlagt så man kan inte spela dem online ändå om de har DNAS. Att spela 2st med samma Disc ID är inga problem, iaf inte för mig.

Varför kolla vilka spel som stödjs på deras site? Alla spel som har online stöd funkar online, spelar ingen roll vilka spel som är listade eller ej på siten. De spel som har DNAS framgår det på framsidan av spelet, då måste man patcha med Disc ID.

Pinkoden kan man få vänta länge på, jag har väntat i typ 2månader och inte fått min än, men det funkar ju ändå.

Comment

snabb fråga: Använder Resident Evil: Outbreak DNA?

Comment

Ok. Har inte kört något spel online ännu. Trodde man var tvungen att köra det genom Game-Station.

Har någon en länk till en site som listar vilka spel som kör med DNAS och vilka som man utan risk kan köra online?

Comment

Typ onlinespelen som släppts de senaste 6mån har DNAS. Det framgår ju på framsidan på alla onlinespel om de har DNAS, en liten logga med den liggande 8an.

Comment

Original inlägg av Hansi
                              Man måste stänga av chippet. Hur det går till är olika för olika chip, och står förmodligen i respektive chips avdelning i forumet.
                              Går det att stänga av ett gammalt stenålderschip som NEO 2.2?

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X