Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Överföra HD-spel via nätverk till PS2

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Vänta tills 0.86 kommer. Ska komma idag...
    Men annars gör du så här...

1. Starta Ps2Link på PS2an.
    2. Starta InLink på datorn.
    3. Starta fap_serv.elf via InLink.
    4. Starta FAPLink på datorn.
    5. Skriv in PS2ans IP, välj connect, välj iso du vill föra över och tryck install.

Piece of cake!

Comment

Detta är ju helt hopplöst!
      Hur ska jag få tag på alla dessa grymma program som, FAPLink och hdl_dump 0.6 om jag aldrig kan regga mig på sidorna som man kan ladda ner dom på. hm finns det nån snäll själ som kan hjälpa mig att få tag på dom.

Comment

Är allt detta till för att använda PS2'an som FTP, eller kan man numera faktiskt spela spelen man lägger in? (Annars är det ju kasst...)

Comment

davveavve: Sök på typ google. Brukar finnas flera ställen...

ToDirty: Köra spel från hd har funkat ett tag nu. Du använder HD Loader eller HD Advance för att starta spel. Dom program vi pratar om är till för att föra över spel till hdd i Ps2 via nätverk som man sen startar från HDL/HDA. Förut var man tvugen att trycka i Ps2ans hd i en dator (antingen direkt i, i docka eller USB case) och lägga över iso filer...

Om du vill köra en FTP Server på Ps2 har slicstik skrivit en bra, ExecFTPs. Den funkar kanaon om du tex. vill plocka ur saves ur minneskortet. Tyvärr har han ännu inte stöd för HDL/HDA partitioner. Men det kommer!

Comment

Original inlägg av ktd
            Vänta tills 0.86 kommer. Ska komma idag...
            Men annars gör du så här...

1. Starta Ps2Link på PS2an.
            2. Starta InLink på datorn.
            3. Starta fap_serv.elf via InLink.
            4. Starta FAPLink på datorn.
            5. Skriv in PS2ans IP, välj connect, välj iso du vill föra över och tryck install.

Piece of cake!
            men var får jag tag på Ps2link,Inlink, faplink har jag... men om nu 0,86kommer idag kan inte du skicka det till mig då på hol354f@tninet.se ?

och de andra programmen också! det vore skit sjysst...

jobbar du för psxcare?

Comment

Det finns ju massor av andra PS2 sajter på nätet och de snackar också om dessa program & länkar. Som KTD sa: sök på google.

Edit: Här finns programmen du vill ha:
              http://ps2dev.org/kb.x?T=863
              Last edited by danne.sk; 2004-08-11, 15:26.
              PS2 v7 w/Ripper 2 GOLD & PS2 v9 w/o modchip.

Comment

nix, jag jobbar inte för psxcare... förutom idieellt här på forumet iof!

Comment

Original inlägg av slicstik
                  ktd:

Fungerar bra med ps2link v1.2.3 från HDLdr, HDAdv. Installera via disc och glöm inte att uppdatera ipconfig.dat.

Att det står cdrom0:\ när den bootar upp ps2link från hdd är inget konstigt eftersom hdloadern mappar om ps2:an och får den att tro att hdd är cdrom.

/SlicStik
                  Har 1.2.3 på hd nu men När jag startar den från HDL så står det först att
                  Could not find default.dat loading defaults
                  men jag har en default.dat i ison jag för över!

Sen står det
                  Could not load module IOMANX.IRX: -203
                  Testat massa saker men får inte Ps2Link att starta ordentligt från HDL!

Comment

ktd:

lurigt det där, om ison är korrekt överförd ska alla filer hittas..
                    .. har du testat att installera via disc oxå ? Eller har du bara kört
                    via hdl_dump eller nåt av dom programmen ?

Comment

Jag kör 1.2 via disk och det funkar bra. Men det vore skönt att kunna ha HDL som enda disk i Ps2an hela tiden...

Comment

Lite info om mountning av hd-partitioner.

Original inlägg av slicstik
                        Seems like its possible to mount HDLoader,HDAdv partitions created by FAPLink. I made a small iso of execftps and uploaded that with FAPLink to ps2 hdd.

Now, to test or execute something else with HDAdv it sholud just be to replace the dat-file (iso) in the partition with another iso (but or course the ELF has to be renamed ... in my case to execftps.elf in order to get it to boot (havent yet taken a look at the gamelist.log)).

In order to mount a HDAdv partition created by FAPLink you first need to open(browse) folder /hdd/0/ , then mount.

/SlicStik

Comment

KTD: Testa att bygga senaste cvs-versionen av ps2link. Där finns möjligheten välja att ha alla irx-filer integrerade i elf:en. Borde underlätta.

Slås på genom att sätta
                          BUILTIN_IRX=1
                          i makefilen.

Comment

Behövs nån sdk?

Comment

Beror på vad du menar med sdk det förstås. Inga 'warez-sdks' behövs i alla fall.

Men du måste sätta upp ps2dev-miljön på din maskin förstås..

Enklast görs det mha oopos magiska toolchain.sh (finns på http://www.oopo.net/consoledev/)

Sen är det (i princip ) bara att plocka hem källkoden och bygga..

Comment

Låter som att du ska göra det åt mig!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool:
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X