Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Överföra HD-spel via nätverk till PS2

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

hur kopplar man in ps2 till datorn????

hur göer man för att koppla in ett ps2 till datorn och hur koppalr man in en HD?!?!?!

Comment

Original inlägg av Lord Rayne
      hur göer man för att koppla in ett ps2 till datorn och hur koppalr man in en HD?!?!?!

Herregud! Läs andra trådar först innan du ställer frågor, latmask.

Comment

har hdloader och en ochippad ps2a. kan jag installera faplink på ps2an då jag kopplar hdn till datorn?

hmm står i redme till faplink att det kan köras från cd eller memory card....

det går ej att få in det i ps2an på ngt sätt utan en chippad ps2a?

hade varit guld om där fanns ett program man kunde lägga in på hdn då den e kopplad till datorn som man sen kunde starta via hdloader och sen föra över spelen via nätverk
        Last edited by stimpen; 2004-08-31, 21:04.

Comment

Nix!

Comment

Nja, det ska gå, men det är oerhört kompliserat, och jag har inte sett det fungera med egna ögon. Det finns mer info om detta i en av trådarna i detta forum, kanska nyliggen inlagd. (de senaste 5 dagarna typ)

Men du måste vara riktigt duktig på sånna däringa data-prykklar.

Comment

@ToDirty Upp till bevis! Länka till tråden som beskriver hur du kan starta FAPLink på en omaoddad PS2. Man kan inte starta FAPLink eller Ps2 Link från HD Loader så även om mna kör "ditt" trick med att få HD Loader att boota så hjälper inte det mycket...

Comment

Om man kör program från hdloader kommer man inte åt hårddisken (den hdloader lagt beslag på eller nåt...). Får man igång fap_srv så hittar den ingen hårddisk. Däremot kommer man åt minneskortet. Med t.ex. execftps kan man lägga in memory exploit (starta på ps1-skiva) och andra filer/program. Jag kör med ps2-keylancher som boot och startar faplink, execftps och lite andra program från den. Jag följde guide från psxforum som jag länkade till i denna tråd:
                http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=16514
                Ps2an är helt omoddad. Men det är lite pyssel innan man är igång...

Comment

http://forums.psxforum.com/viewtopic.php?t=23567

KTD: Duger detta som bevis eller?

Comment

Original inlägg av ToDirty
                    http://forums.psxforum.com/viewtopic.php?t=23567

KTD: Duger detta som bevis eller?

Visst... Om man nu vill köra ExceFTPs (man kan inte föra över spel än så länge) med ExceFTPs men stimpen ville ju ha igång FAPLink och det tror inte jag att du kan få igång på samma sätt! Pröva och se... Det kanske funkar...

Comment

Jag kör faplink utan mod. Funkar fint. Fick igång den med giden. Guiden nämner execftps, men det är ju helt valfritt vad man lägger på minneskortet när man väl kommer åt det...
                      Det är två saker i guiden:
                      1: få igång execftps på hårddisken med hdloader och föra över filer (till minneskort, hårddisken kommer du inte åt nu).
                      2: byta skiva till ps1-skivan du konfigurerade titles.db för och starta från minneskortet. Nu kommer du åt hårddisken också...

Comment

Då så!
                        1: få igång execftps på hårddisken med hdloader och föra över filer (till minneskort, hårddisken kommer du inte åt nu).
                        Du kommer åt hårddsiken men inte HDL/HDA partitioner...
                        How to access harddrive-partitions:

- To handle files in Common Partitions(marked with + before name in ftp-client)
                        or System partition (marked with __ before name in ftp-client) on your hd you first
                        need to mount them to /pfs/0/.

+MOUNT Example (with Ctrl+R in FlashFXP):

"SITE MNT /pfs/0/ hdd:+MYFS"

this row mounts the common partition on hd named "MYFS" to /pfs/0/ . After this just go to
                        /pfs/0/ and handle your files in that partition.

+UnMount Example:

"SITE UMNT /pfs/0/"

This command unmounts the previosly mounted partition.

Common Partition are created by tools like DMS HDDFormat-tool.

Note: HDLoader,HDAdvance-partitions(games) can NOT be mounted and accessed at this time

Comment

Original inlägg av ktd
                          Då så!
                          Du kommer åt hårddsiken men inte HDL/HDA partitioner...
                          Nja...
                          Vill du komma åt hårddisken får du inte köra från hdloader.

I steg 1 kommer du inte åt hårddisken överhuvudtaget med något program för den har hdloader fixat bort ur systemets kännedom (ungefär...)

I steg 2 är det upp till programmet du kör. Klarar programmet att läsa hdl-partitioner så går det bra. min fap_srv har inga problem att skapa nya partitioner (nya spel i listan) som jag spelar på sedan med hdloader.

Om jag minns tråden rätt så ville stimpen köra faplink (fap_srv) på en omoddad ps2a och det går bra (det är ju det jag gör). Man föjler hela guiden och ftp:ar över fap_srv i stället för execftps på slutet (eller flera program som jag har). Det går visserligen inte att installera fap_srv i en hdl-partition (i ett steg), men att påstå att det inte går överhuvudtaget är fel.

Comment

0.87.1 elf image??

någon som har sett en FAPlink 0.87.1 elf image på nätet ? vore bekvämt

Comment

Jag öppnade imagen från 0.86 och bara bytte ut elfen... Funkar...

Comment

Original inlägg av slicstik
                                ktd:

Fungerar bra med ps2link v1.2.3 från HDLdr, HDAdv. Installera via disc och glöm inte att uppdatera ipconfig.dat.

Att det står cdrom0:\ när den bootar upp ps2link från hdd är inget konstigt eftersom hdloadern mappar om ps2:an och får den att tro att hdd är cdrom.

/SlicStik
                                Hur fick du ps2link att ladda ok från HDL?
                                Körde in v1.24, har både testat att rippa direkt från skiva och kört via FAPlink, blir samma fel.. den hittar inte en del filer vid uppstart.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool:
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X