Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Överföra HD-spel via nätverk till PS2

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Original inlägg av mateo76
    Hade samma problem med faplink. Kör hdldump istället, har också nätverksstöd och fungerar felfritt.
    Vad kör du för server på PS2-sidan när du kör HDLdump genom nätverk?
    Vilken version av HDLdump kör du? Jag hittar inget nätverksstöd i min version, men jag misstänker att jag inte har nyaste versionen.
    Om det finns en version av HDLdump med nätverksstöd, borde det inte finnas en version av HDLdumb som också stödjer nätverk då? Jag har inte hittat nån sån version i alla fall, nån annan som har det?

Comment

hdl_dumb 0.7.3 har jag iaf med en client till.

47616 Nov 16 17:29 hdl_dumb.exe
      164088 Nov 16 17:29 hdld_svr.elf

installerade transformers armada över den igår, 90min 4.2gig.
      + nfs hp 2 (cdrip) 15min.

faplink hänger sig oftast genom halva filen.

Comment

Detta kanske är en dum fråga eller i fel forum men jag provar.
        Jag har ett PS2 med HDD men inget chip så jag kan ej läsa brända skivor.
        Kan jag på något sätt ladda in hdld_svr.elf på minneskortet och starta det därifrån
        så jag slipper skruva ur HDD'n hela tiden när jag vill lägga in nya spel på PS2'an.?
        Borde väl gå att lägga in serverfilen på HDD'n när jag har den kopplad till datorn
        och sedan pula in den på minneskortet på något sätt.?
        Nått bra tips.?
        -jnk-
        Toxic OS v0.1 for DMS4Pro

Comment

Det ska gå att göra så även på en ochippad PS2a, enligt 'starta en elf från minneskortet genom att boota med ett original PS1-spel'-grejen.
          Jag har aldrig provat detta själv, då jag har chip. Men vad jag förstått av det jag läst så ska det vara ganska knepigt att få igång det.

Kolla runt på forumet, det står lite om detta här och där. Du kan ju bland annat börja med att kolla på sida två i just denna tråd, där Stimpen frågade nästan samma sak som du. Kolla vad han fick för svar.
          Länken som ToDirty lämnade ut (http://forums.psxforum.com/viewtopic.php?t=23567) innehöll en väldigt bra guide till hur man gör detta. Tyvärr verkar den adressen inte funka längre...
          EDIT: Jo, förresten... Nu såg jag att länken funkar igen!
          Last edited by SolidSnake; 2004-12-08, 04:54.

Comment

hjälp

hejsan hejsan... jag sklle behöve lite hjälp me de här.. har laddat hem lite program, vilka program måste jag ha? vilka ska jag bränna till ps2an? och vilka ska jag ha till datan? svara gärna till mailen annars här. andreasjohansson@myself.com ha d fint

Comment

vilka program behöver jag för att ksicak spel till datan? vilka ska jag ha på datna och vilka ska jag bränna ut till ps2an? ha d fint

Comment

Hdl_dump hänger sig när jag har tankat över spel, och de går inte att spela. Någon som har kört hdl_srv.elf som kan säga vad som ska hända när man kört det? Jag kommer till efter den satt ps2:ans ip-nummer och så kör den några filer där sista är hdl_srv... Kan ju ansluta och så men klienten hänger sig lite då och då. Tacksam för all info!

Comment

Funkar bra för mig

Hejsan!

Jag kör hdl dumb 0.7.3 och det fungerar alldeles utmärkt. Du verkar ju göra rätt men har du verkligen den nyaste versionen och låter du datorn "vara i fred" när du för över prylar? Problemet du beskriver hade jag med faplink men sedan jag bytte till hdl dumb har det funkat hur bra som helst.

Comment

Tjena!
                    Jag kör 0.7.3 och låter datorn vara "ifred". Funkade bättre när jag körde en annan klient men hänger sig lite ändå. Trodde det skulle komma upp något kommando i stil med "Ready to connect" eller något från PS2:an men det gör det inte då? Jag får väl helt enkelt prova lite mer bara. Tnx!

Comment

Inget meddelande

Det kommer inte något meddelande typ ready to connect eller liknande, vilket i och för sig är skumt men så ska det visst vara. Har du router som kan störa trafiken? Jag kör ju korsad kabel direkt från pc till ps2 och det funkar bra för mig med hdl dumb.

Comment

Original inlägg av Uffebuffe
                        Det kommer inte något meddelande typ ready to connect eller liknande, vilket i och för sig är skumt men så ska det visst vara. Har du router som kan störa trafiken? Jag kör ju korsad kabel direkt från pc till ps2 och det funkar bra för mig med hdl dumb.
                        Var antagligen något tjall på linjen förut för det funkar finfint nu. Kör inte med någon router fast genom ADSL-modem...

Comment

vad kommer man upp i för hastigheter mellan PS2:an och PC:n ?

jag har hört att det skall gå väldigt långsamt, stämmer det ?

Comment

Hastighet

Brukar gå fort i början men sedan lägga sig på ca 0,7meg/sek så det kan ta rätt lång tid att föra över en iso. Det skumma är att sist jag förde över ett spel gick det i 2.5meg/sek i ca 25 minuter och sedan dök det ner till 0,7meg/sek. Oftast dyker hastigheten mycket snabbare, jag fattar NADA vad det beror på. Hur kan det skilja sig så mycket från gång till gång. Tyvärr har jag aldrig haft "full speed" på en hel iso-fil...

Comment

Original inlägg av Sgt. Badass
                              Hdl_dump hänger sig när jag har tankat över spel, och de går inte att spela. Någon som har kört hdl_srv.elf som kan säga vad som ska hända när man kört det? Jag kommer till efter den satt ps2:ans ip-nummer och så kör den några filer där sista är hdl_srv... Kan ju ansluta och så men klienten hänger sig lite då och då. Tacksam för all info!
                              Såg att du fått det att funka nu, men jag kan ju skriva vad som står för mig när jag kör hdl_serv.elf på min PS2a i alla fall:

hdld_svr-0.7.3
                              MR Brown patches
                              SIO2MAN: 25
                              MCMAN: 26
                              MCSERV: 27
                              IOMANX.IRX: 0
                              PS2DEV9.IRX: 0
                              PS2ATAD.IRX: 0
                              PS2IP.IRX: 0
                              use mc0:/SYS-CONF/IPCONFIG.DAT to configure IP address
                              Playstation 2 IP address: 192.168.0.10
                              PS2SMAP.IRX: 0
                              HDLD_SVR.IRX: 0

Sedan är servern igång och det är bara att köra. För mig funkar det klockrent. Det enda problemet jag har haft med HDL Dumb 0.7.3's nätverksfunktion är att jag inte kan ta "delete" under browse and delete-menyn. Försöker jag göra det så hänger sig programmet på PCn. Men ta bort spel kan man ju göra med HD Loader, så jag bryr mig inte så mycket om just den detaljen.

mateo76 och cryptr:
                              Tack för era inlägg som fick mig att leta upp och prova HDL Dumb 0.7.3. FAPlink har jag avinstallerat både på PCn och PS2an nu. HDL Dumb är ju mycket bättre; snabbare överföring, ingen 2 GB spärr, funktion för att installera från PCns CD, stödjer många fler format än bara .ISO osv...
                              Kul att det finns ett program för installation av spel genom nätverket och som faktiskt funkar också och inte har 1000 buggar

Uffebuffe:
                              Låter skumt att du fick upp den i 2,5 MBps... För mig brukar den stabilisera sig ganska snabbt runt 0,8-0,9 MBps och sedan ligga där resten av överföringen. Ibland händer det att den sjunker till 0,7 också, men inte så ofta.
                              Vilket spel förde du över när du kom upp i 2,5 MBps? Är lite nyfiken bara, för jag har inte hört talas om nån som lyckats föra över så snabbt förut. Funkade spelet sen efter att det var överfört? Har du någonsin kommit upp i den hastigheten nån annan gång, antingen före eller efter detta hände?

Comment

Solidsnake: Jag är NÄSTAN säker på att det var Fifa 2005. Det var på en dvd som jag redan bränt ut men hade problem att läsa in i ps2:an så jag skulle föra över den via nätverket istället och gjorde en .iso fil i programmet dvddecrypter. Kan det ha med detta att göra? Jag blev superförvånad när det funkade i 2.5 meg/sek så lång tid men jag lovar och svär att så var fallet !!!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;)
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X