Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Överföra HD-spel via nätverk till PS2

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Ja kör på omoddat ps2 å så kör ja freehdloader genom att köra på ps1 skivan grejen men ska försöka att fixa så att d blir auto boot
    d e inte så svårt att fixa nätverksstöd med omoodad

Comment

• Original inlägg av kev0n
      Ja kör på omoddat ps2 å så kör ja freehdloader genom att köra på ps1 skivan grejen men ska försöka att fixa så att d blir auto boot
      d e inte så svårt att fixa nätverksstöd med omoodad
      Låter intressant ! freehdloader ?? vart hittar jag det ?

Comment

• man får inte länka men googla lite
        lr så kan du adda mej på msn pm:a mej

Comment

• vad har du för msn?? skulle gärna vilja få tag på dom filerna du har för att fixa nätverks stöd å din omoddade ps2... har försökt själv men har inte fått det att funka..
          Banned:
          Kringgått *-filtret
          Länkat till konkurrerande företag

Comment

• mitr0@hot.......

Comment

• Har provat dom flesta programen som de diskuteras om här å dom funkar väl bra allihop istortsett, men ja får ingen vidare fart med något av programen så ja undrar vilket upplever ni är snabbast vid överföring?

/Lugaid

Comment

• Man brukar inte få någon vidare hastighet med någon av dom tyvärr. 0,7 - 0,8 MBps är ganska vanligt. Ibland kan det även sjunka ner till 0,6.
                Man får räkna med över en timme för ett DVD-spel på 3,5 gig eller mer.
                Vill du installera spel snabbt så kan du ju koppla in PS2-hårddisken direkt till din PC och installera därifrån istället vilket det står en massa om i en annan tråd. Och DÅ går det snabbt

Comment

• ok, flytta på disken är ja för lat för, de får ta sin tid en annan snabb fråga till dig solid hur får ja igång hdldump? jag har försökt nu ett par dar men lyckas inte, jag har bränt ut hdld_svr.elf som en bot skiva för ps2an men den vill icke starta har du nåt annat tips?

Comment

• Okej, nu har jag läst igenom HELA Tråden men jag har inte fattat ETT PISS! (Ursäkta språket!).

Kan någon skriva en guide eller hosta "image:n" som man ska skicka över till PS2an genom x program? Det hade varit jäävligt roligt om någon hade kunnat göra det; Skriva en guide från grunden!

.... Hoppas någon kan göra det.......... För det börjar bli jobbigt att skriva lös hårddisken från PS2an och koppla den till datorn, sen tillbaka till PS2an!!....

MVH
                    .

Comment

• Original inlägg av Lugaid
                      ok, flytta på disken är ja för lat för, de får ta sin tid en annan snabb fråga till dig solid hur får ja igång hdldump? jag har försökt nu ett par dar men lyckas inte, jag har bränt ut hdld_svr.elf som en bot skiva för ps2an men den vill icke starta har du nåt annat tips?
                      Vill du få igång HDLdump från CD eller minneskort?
                      Själv har jag gjort så att jag har installerat HDD Explorer (finns på DMS Teamets hemsida att hämta) och installerat det. Då ingår ju massa program som man kommer åt när man startar HDD Explorer.
                      Sedan har jag skapat en skiva med ett eget install-script och program filer som installerar ALLA program som jag är intresserade av att köra på min PS2. Hårddisken rymmer ju ganska mycket, så jag kan installera nästan hur mycket jag vill i HDD Explorer. Så jag har HDLDumb, lite olika flashar till mitt DMS4 samt till och med ett litet demo som jag kan starta när jag vill, utan att stoppa i en skiva i PS2an Detta ger ju även mer utrymme på minneskortet eftersom man har alla dessa program lagrade på hårddisken och då kan ha minneskortet fritt till att bara spara spel. Det enda jag har på minneskort är HDLoader eftersom jag vill att det ska gå snabbt att starta (genom att hålla inne triangel).

Men jag utgår nu ifrån att du vill starta hdldumb på PS2 från CD?
                      Det ska vara tre filer på CDn som du stoppar i din PS2:

HDLD_SVR.ELF - själva programmet
                      SYSTEM.CNF - En slags textfil med ett skript som talar om vilket program som ska startas, innehållet i denna fil pekar på HDLD_SVR.ELF.
                      DUMMY.DAT - (Ej nödvändig fil, kan även ha annat namn) "Skräpfil", innehåller ingen vettig information utan ligger bara på skivan som utfyllnad för att ge bättre funktion vid swaptricks och liknande.

Kör CDGenPS2, skapa ett projekt med dessa filer (jag brukar alltid ha dummy-filen på LBA 23, men egentligen borde detta inte behövas när man har chippad PS2), skapa sedan en cue/bin av detta projekt (Jag har inte fått ISO att funka, så välj bin/cue i CDGenPS2), och bränn sedan cue/bin-filen med valfritt brännarprogram. Då SKA din PS2a starta skivan om du har chippad maskin. Annars är det fel på chippets flash eller nåt annat fel.

För att skapa SYSTEM.CNF filen, gör följande:

Öppna "Antecknigar" på PCn (eller "Notepad" som det heter på engelska)
                      Skriv i följande:

BOOT2 = cdrom0:\HDLD_SVR.ELF;1
                      VER = 1.00
                      VMODE = NTSC

(VMODE kan bytas ut mot PAL istället för NTSC om så önskas)
                      Spara filen som SYSTEM.CNF på hårddisken. Använd sedan denna fil och lägg in i CDGenPS2 när du skapar image-filen som du sedan bränner på CD.

Hoppas det löser problemet.

coldturkey:
                      Kan väl skriva en guide lite senare, är mitt i en flytt nu så tiden räcker inte riktigt till för tillfället. Om du har brådis kan jag alltid skicka en färdig image till dig så länge. Adda mig på MSN i så fall (adress ska finnas i min profil).
                      Förresten, du kan ju alltid installera ett spel från CD/DVD i själva HDLoader eller HD Advance, så inte behöver du koppla in hårddisken i PCn varje gång bara för att du inte fått igång nätverksöverföringen.

Comment

• Solid du har ingen färdig image me hdldump som ja kunde få av dig? ja har försökt nu ett antal ggr å inte lyckats

//

Comment

• Visst, men du har ju inte aktiverat i din profil så att andra användare kan se din mejl-adress. Jag har MSN annars, samma adress som hetamejl-adressen Och där brukar jag vara online rätt ofta.

Comment

• Hehe nu har ja fixat de solid, har försökt lägga till dig på msn utan resultat.. men ja väntar tålmodigt

Comment

• Hej,

Nu har dom släppt FAPLink 0.86 är det någon som kör denna?

Är det bara att bränna 2 filer på en CD-R skiva bin&que och sedan köra in den i PS2:an och köra FAPlink.exe på PC:n?

//O

Comment

• FAPlink 0.86? Hehe, det är ju gammalt som gatan, jag har haft FAPlink 0.87 nu ganska rejält länge :P
                                Men det spelar ingen roll, FAPlink tycker jag ändå är extremt dåligt på grund av alla buggar det innehåller, jämfört med HDL Dumb som är stabilt och pålitligt.
                                För övrigt kan du ju inte bara bränna in bin och cue filerna rakt på skivan. Det är ju imagefiler, inte datafiler. "Burn image file to disk" eller nåt liknande ska man välja. Läs dokumentationen till ditt brännarprogram för mer info.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek:
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X