Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

PS2 serverprogram + PC ftp... Hur, vilka?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• PS2 serverprogram + PC ftp... Hur, vilka?

Har några enkla frågor jag skulle vilja ha svar på.
    Pallar inte att läsa igenom all snurriga trådar för hundrade gg.

Hur föra över spel via nätverk med o-moddad PS2?

1.0 Vilken progamvara skall installeras på PS2 HD'n?
    1.2 Hur går jag till väga för att föra över programvaran från fråga 1.0
    till min PS2 HD, formaterad i HD-loader?

2.0 Vilket "FTP-program" skall användas på min PC?

Tacksam för svar!

Det blir nog attans jobbigt att fixa det på en o-moddad PS2'a.

Kanske går det att föra över FAPlink till minneskortet hos en kompis som har en moddad PS2'a, och sen köra programet via "kör en orginal PSX-skiva" exploit-grejen.

Inte riktigt bra på sånt här

Comment

Öh... det borde väl gå att plugga in PS2 HD'n i PC'n precis som vanligt...
      och köra in FTP-programvaran för att kunna köra ftp på ps2:an precis som
      med spelen eller hur??!!

Comment

Ingen som kan svara på detta?
        Verkar som det är en hel bunt till som vill veta detta...

Och som sagt! Det är en O-moddad, O-chippad PS2 jag har!
        Inte intresserad av hur man gör på en chippad.....

Comment

Du kommer inte åt hårddisken när du kör hdloader. Jag har inte sett något sådant program i alla fall. Det enda sättet är nog att köra på minneskortet (starta med en psx-skiva och "memory exploit").
          Psxforum har en guide. Jag har inte fått det att funka än (det startar, men funkar inte riktigt än...), det är lite pyssligt... http://forums.psxforum.com/viewtopic.php?t=23567
          En annan variant är att föra över save-filen för ps2an (med någon minneskortläsare), packa upp den (med ps2savetool), lägga in "psx-exploit-grejen" och faplink (samma filer som ovan) och spara tillbaks filen.
          En tredje variant är att föra över (samma filer igen) till minneskortet med en moddad ps2 (tror jag funkar, jag har ingen...).

Comment

Skit också! Med andra ord finns det ännu inget vettigt sätt
            att föra över spel till en o-chippad ps2:as HD genom nätverk?

Det är alltså till att meka in den jädra HD'n i PC'n varje gg
            man vill lägga in nya lir?

Borde ju inte vara helt omöjligt att kunna trolla fram ett program
            som går att köra via HD-loader så att detta vore möjligt... snyft...

Comment

Amen! Sluta gnäll. Köp orginal-spel, eller chippa din ps2'a, eller kör in spel via datan, eller lär dig o hacka och följ guiden ovan.

Massa lösningar!

Comment

Som ToDirty säger så finns det olika lösningar hur du skall göra och det är väl ändå inte så jobbigt att koppla in disken i datorn om du vil föra över spel. Antingen så köper du ett HD-rack med löstagbar låda så du kan koppla in disken genom att lägga den i lådan eller skaffa en extern USb-låda. Det sistnämda är hur smidigt som helst, bara att plugga in USB-kabel i datorn. Dessutom så går det betydligt fortare att kopiera via HD-rack och USBn jämfört med FTP-program. Du kommer att kopiera in en hel hög med spel via datorn på tiden som det tar att överföra ett via FTPn.
                PS2 v7 w/Ripper 2 GOLD & PS2 v9 w/o modchip.

Comment

Jo, det är jobbigt att skruva upp 2 maskiner och att konfigurera
                  HD'n i PC'n varje gg.

Men tack för alla svar & tips!

Får ta & slänga ut lite mera pengar på en USB låda.
                  Verkar ju vara den smidigaste lösningen.

Comment

Sådär, nu har man investerat i en usb 2.0 låda..... fan det blev en dyr
                    affär det här med Hd-loader i slutändan...

590:- gick lådan på.

Funkar kanon! En jävla speed med usb 2.0 gränssnittet...

4gb överförda på cirka 4 min!

Gött!

Comment

här har ni en mkt smidigare lösning och billigare än usb2 ext box
                      http://www.eksitdata.com/index.asp

Comment

Är det IDE-adaptern du menar så är den väl inte smidigare och billigare. USB-lådor får man tag i för ca250kr och uppåt (finns bl.a. på zebramedia.com) och då får man med en nätadapter så man slipper öppna lådan och ta strömmen från en molexkontakt som på den adaptern på Eksit, och man får dessutom inte koppla in en molexkontakt när datorn är på. Jag öppnar bara min USB-låda och lägger disken innuti och kopplar in kablarna och startar disken utan att behöva stänga av datorn.

Det hela tar under en minut för mig att ta ur disken ur PS2an och koppla in den i datorn och starta Winhiip.

Comment

" USB2.0 till IDE Adapter. Varför köpa en dyr extern adapter? Denna USB2.0 till IDE Adapter stödjer vanliga 3,5 HDD samt Cd-brännare, DVD, etc. Strömadapter Ingår

?!

Comment

Ok, missade det med strömadapter men skulle inte köpa den ändå när en USB-låda är betydligt mer användbar och dessutom billigare? Man får ju inte med något skyddande hölje som man kan ha t.ex. en back-updisk liggande i annars.

Comment

Funderar på att köpa antingen eller både till mitt ps2 och laptop... skulle vara bra med en snabb hårddisk när man lirar, det är ju hårddisken som sunkar hela min laptop

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :(
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X