Enligt tester så är den USB2.0 adapter grejen utan låda snabbare än andra testade kabinett... synd att den inte finns i firewire bara :/
Viktigt meddelande
Collapse
No announcement yet.
PS2 serverprogram + PC ftp... Hur, vilka?
Collapse
X
-
Den är snabbare än just den de testade den mot ja, men det är fortfarande inget skydd för disken. Dessutom så kommer det ju inte gå bättre att spela med den på en laptop eftersom den tar rätt så mkt cpukraft. Har du en laptop som du tycker ha slö disk så lär ju inte laptopen vara snabb heller i spel.PS2 v7 w/Ripper 2 GOLD & PS2 v9 w/o modchip.
- Citat
- Flag
Comment
-
jo om jag skulle sätta i en extern disk i laptopen så skulle de antagligen bli kabinett, firewire kabinetten drar faktiskt inte så hemskt mkt cpukraft ändå, men det projektet lägger jag på hyllan i vilket fall som =)Original inlägg av danne.skDen är snabbare än just den de testade den mot ja, men det är fortfarande inget skydd för disken. Dessutom så kommer det ju inte gå bättre att spela med den på en laptop eftersom den tar rätt så mkt cpukraft. Har du en laptop som du tycker ha slö disk så lär ju inte laptopen vara snabb heller i spel.
å det sista du skrev bevisar mest att du inte vet så mkt om laptops =P
- Citat
- Flag
Comment
-
Original inlägg av drifter7508Sådär, nu har man investerat i en usb 2.0 låda..... fan det blev en dyr
affär det här med Hd-loader i slutändan...
tja, du hade ju kunnat stoppa in ett t.ex. Infinitychip från början. Då hade du enkelt kunnat göra mesta av det du bett om plus haft lite bonus features:
AUTOMATIC SELECTION for PS2/PS1/DVD SUPPORTS. (Just insert any support and the Infinity will play it !!)
DVD Region Free Incorporated !! ( to play all regions DVD without need of any extra operation.)
Full 512 Kb Flash Memory on board (Flashable with our future updates and software releases!!)
Software selectable "PS2 Quick Load" option. (To skip PS2 logo and Quick boot PS2 Games!!)
Software selectable "PSX Quick Load" option. (To skip PS1 logo and Quick boot PSX Games!!)
AUTOMATIC "MACROVISION=OFF" ON ALL PS2 FROM V1 TO V10 WITHOUT ADDITIONAL WIRES !!
AUTOMATIC "GREEN FIX" (No more need to change the cable to see your DVD movies on the PS2!!)
Import Games Fix (All PSX import games are played at FULL SCREEN and FULL COLOR !!)
100% NO SWAP (Direct boot for all the PS2 and PSX games)
PLAYS ALL THE CD?S and DVD?S Games (both, Import or Backup?s)
SUPPORTS ANTI-MOD PS1 GAMES !! (Only for V9 and V10 PS2)
SUPPORTS DATEL 16MB MEMORY CARDS!! (No need anymore to use the swap CD!!)
Very Reliable (All the Modchips are 100% tested before delivery)
Men det är ju ditt val.
//Lord
- Citat
- Flag
Comment
-
Tja, jag bygger och bygger om mkt datorer, även bärbara, så jag kan nog säga att jag har stor kunskap om dem. Om du påstår att din disk orsakar så det inte går så bra att spela någe bra på laptopen så lär det ju inte vara spelciellt bra prestanda på laptopen i övrigt om inte du stoppat in en gammal slö disk i den. Det som påverkar spelbarheten mest är ju grafikkortets prestanda, cpun & minnet. På vilket sätt sunkar disken din laptop i spel? Du kommer ju fortfarande ha operativsystemet på den slöa disken i laptopen så det spelar ingen roll så varför inte köpa en ny snabbare disk i laptopen istället?Original inlägg av Allexzjo om jag skulle sätta i en extern disk i laptopen så skulle de antagligen bli kabinett, firewire kabinetten drar faktiskt inte så hemskt mkt cpukraft ändå, men det projektet lägger jag på hyllan i vilket fall som =)
å det sista du skrev bevisar mest att du inte vet så mkt om laptops =PLast edited by danne.sk; 2004-11-01, 00:56.PS2 v7 w/Ripper 2 GOLD & PS2 v9 w/o modchip.
- Citat
- Flag
Comment
-
-
1. Menar du att frameraten på en spel sjunker sjuk mkt med swapfilen om man kör den på en 7200rpms disk? Som jag sa tidigare så har grafikkortets prestanda, cpun & internminnet större betydelse, slå av swapfilen isåfall då om du bara har en 4200rpms disk. Jag kör själv utan och det funkar bra. Att ansluta en extern disk och köra swappen på den skulle ju inte blir bättre eftersom det kommer att kräva mer cpukraft och det blir inte lika snabb överföring som den interna bussen.
2. En 54000rpms 2.5" disk är inte speciellt dyr idag.PS2 v7 w/Ripper 2 GOLD & PS2 v9 w/o modchip.
- Citat
- Flag
Comment
-
haha, japp.... swap ~ 1fps du kan ju prova lira en mmorpg så lär du få reda på hur det är t.ex Swg.. likadant för alla datorer förutom dom med 1.5 gb ram+
å jo, det skulle antagligen bli bättre, p.ga spelen kräver inte speciellt mkt cpukraft, det är mer minne och grafikkort som är utsatt, å jo, en extern 7200 skulle ha snabbare reaktionstid och överföring än min sega 4200 =)
- Citat
- Flag
Comment
-
Jag spelar nästan bara spel typ Doom3, UT2004 och de är rätt så CPU beroende också, vet inte hur det är med den typen av spel du kör. Lättaste sättet att kolla prestandan på diskarna är med HD Tach 2.70 & DiskBench och sedan lägga swapfilen på den snabbaste om man inte väljer att kör utan, vilket är det bästa alternativet om man har mkt internminne.
Accesstiden med en disk monterad i en extern låda sjuker rätt så rejält, märks tydligt när man kopierar småfiler. Min interna 5400rpms disk i min bärbara är iaf beydligt snabbare än min 7200rpms disk i USB-lådan.PS2 v7 w/Ripper 2 GOLD & PS2 v9 w/o modchip.
- Citat
- Flag
Comment
-
Original inlägg av Another Lordtja, du hade ju kunnat stoppa in ett t.ex. Infinitychip från början. Då hade du enkelt kunnat göra mesta av det du bett om plus haft lite bonus features:
AUTOMATIC SELECTION for PS2/PS1/DVD SUPPORTS. (Just insert any support and the Infinity will play it !!)
DVD Region Free Incorporated !! ( to play all regions DVD without need of any extra operation.)
Full 512 Kb Flash Memory on board (Flashable with our future updates and software releases!!)
Software selectable "PS2 Quick Load" option. (To skip PS2 logo and Quick boot PS2 Games!!)
Software selectable "PSX Quick Load" option. (To skip PS1 logo and Quick boot PSX Games!!)
AUTOMATIC "MACROVISION=OFF" ON ALL PS2 FROM V1 TO V10 WITHOUT ADDITIONAL WIRES !!
AUTOMATIC "GREEN FIX" (No more need to change the cable to see your DVD movies on the PS2!!)
Import Games Fix (All PSX import games are played at FULL SCREEN and FULL COLOR !!)
100% NO SWAP (Direct boot for all the PS2 and PSX games)
PLAYS ALL THE CD?S and DVD?S Games (both, Import or Backup?s)
SUPPORTS ANTI-MOD PS1 GAMES !! (Only for V9 and V10 PS2)
SUPPORTS DATEL 16MB MEMORY CARDS!! (No need anymore to use the swap CD!!)
Very Reliable (All the Modchips are 100% tested before delivery)
Men det är ju ditt val.
//Lord
Ha ha! =) Jo du har ju rätt...men så här i efterhand så vet man ju bättre..
Det började ju med enbart HD-loader skivan. Sedan blev det ju dyrare..
Är lite skraj för att löda i PSS2:an också. Verkar som de flesta
har extremt mycket problem med Lasern osv. Polaren i stan
som håller på med chippning har tom slutat med PS2 då 90%
bara krånglar för eller senare.
- Citat
- Flag
Comment
-
Om 90% av alla PS2or han modifierat krånglat så var det nog bra att han la ner den biten, snarare dåligt utfört jobb. Tror inte Hansi & grabbarna skulle fortsätta om 90% pajjar förr eller senare.PS2 v7 w/Ripper 2 GOLD & PS2 v9 w/o modchip.
- Citat
- Flag
Comment
-
Tro mig, vi har övervägt att sluta sälja chippade PS2, det är mycket knas med lasrar av alla möjliga anledningar vilket kostar mycket tid och pengar för oss att åtgärda.
90% av det mesta lär ju pajja förr eller SENARE, vilket HÄSTEN (sängarna...) gör sig roliga över i sin tv-reklam :-)Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
- Citat
- Flag
Comment
-
Jag menade att om 90% går sönder pga av chippningen. Att lasern m.m. lägger av orsakas ju inte av själva chippet eller det utförda jobbet. Att allt går sönder förr eller senare är ju sant, inget kan ju hålla för evigt.PS2 v7 w/Ripper 2 GOLD & PS2 v9 w/o modchip.
- Citat
- Flag
Comment

Comment