Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hur ska man koppla i hd i ps2?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Hur ska man koppla i hd i ps2?

Hur ska man bära sig åt för att koppla in en hårddisk i ps2'an?
    Finns det nånstans att installera den i själva maskinen?
    eftersom man kan köpa extra fläkt till ps2 också.
    Har förstått att man måste ha nätverks adaptern för att kunna köra,
    men hur..

har ingen hdloader ännu, så jag är inte riktigt med..

jag = fatta noll

tacksam för svar

EDIT: Rymms det att koppla in en hårddisk i Nätverks adaptern?
    Last edited by JockeH; 2004-08-23, 06:26.

"Rymms det att koppla in en hårddisk i Nätverks adaptern?"

Shit alltså! Snacka om att inte ha koll på läget. Hursomhelst, så ligger det till såhär:
    1. Alla hårddiskar passar inte
    2. På Nätverksadaptern sitter det kontakter som hd'n passar i.
    3. Du fattar hur hd'n ska sitta när du har köpt din nätverksadapter
    4. Det är inte svårare att installera än att bygga med lego.
    5. Det är bara att ta bort luckan på baksidan av PS2'an, där ska hd'n in, samt nätv. ad.
    6. Din PS2'a måste vara chippad för att kunna läsa brända skivor.

Har du verkligen kollat runt efter info om detta i andra trådar innan du postar en ny?

Comment

har läst ganska mycket i forumet här, och det har inte stått nånstans vart man ska koppa in hårddisken. bara att man ska koppla in den. vad jag har sett iaf.

tack för hjälpen

Comment

Om du sett en hårddisk och en HD-adapter i verkligheten så borde du kunna lista ut vad kontakterna på HD-adaptern skall sitta på disken och då lista ut hur den kommer att sitta i PS2an.
        PS2 v7 w/Ripper 2 GOLD & PS2 v9 w/o modchip.

Comment

Funderingar

Har just skaffat min första PS2 och har lite funderingar angående HDload och dyl.

Alltsså, fungerar det med helt vanliga hårddiskar som man har vanligtvis till PC?
          Vilken storlek har man störst nytta av som fungerar till 100%?
          Behöver man några spec kablar eller följer allt med till nätverksadaptern?

Comment

Vanlig hårddisk, måste passa fysiskt vilket inte western digital gör.
            Just nu max 137GB så köp en 120 eller 160GB
            Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Original inlägg av Amelek
              Har just skaffat min första PS2 och har lite funderingar angående HDload och dyl.

Alltsså, fungerar det med helt vanliga hårddiskar som man har vanligtvis till PC?
              Vilken storlek har man störst nytta av som fungerar till 100%?
              Behöver man några spec kablar eller följer allt med till nätverksadaptern?
              Ja vanliga hårddiskar funkar, rekommenderat är att du köper en med märket Maxtor eftersom det verkar vara bäst.

Ja du.. finns tydligen någon ny "patch" eller vad man ska kalla det som gör att man ska kunna köra över gränsen på 137gb som jag tror den ligger på från början. Jag kör själv med en 120gb så det kan jag rekommendera.

Du behöver inga speciella kablar då du kopplar hårddisken till nätverksadaptern direkt.

Comment

Åhå, verkar simpelt. Tack för hjälpen.

Comment

Kan man koppla hårddisk till följande adapter:

http://se.playstation.com/hardware/h...generationId=2

--- länk till annat företag jävligt borttagen ---

/Paloma

Comment

Och hur j-a uppfostrat är det att skriva länkar till andra företag som säljer samma saker som vi har i vår webshop??

http://www.psxcare.com/product.php?xProd=144
                    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Sorry!

Comment

:-)

Comment

I min har jag en Western Digital 120 Gb. Jag fick justera nätverks adaptern lite för att den skulle passa men den funkar felfritt. Western Digital är inte att rekommendera om man inte vill skruva i nätverks adaptern. Men den fungerar iallafall.
                          Ps2 v.9 Ripper 2
                          120Gb WD Caviar
                          HDLoader

Comment

Samma för mig fick klippa lite med tången o flytta på den delen som ger ström till hårdisken ..men det var bara en 30 giggare som jag hade liggandes så jag moddade nätverkskortet lite istället

Comment

Jag har för mig att det är så att alla Western Digital inte passar. Dom har någon millimeter skillnad på baksidan...... störigt att dom måste vara så egna.
                              Ps2 v.9 Ripper 2
                              120Gb WD Caviar
                              HDLoader

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :(
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X