Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Lista på Spel som Funkar/Inte Funkar med HDLoader!

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Lista på Spel som Funkar/Inte Funkar med HDLoader!

http://www.ps2nfo.com/ps2hdd.html finns en liten lista i detta ämne.

Kanske vi skulle göra en egen här på forumet som är lite mer Svengelska

Problemet verkar vara att vissa spel efter man lagt in dem på sin feta HDD så startar de inte. Man kan med vissa program ställa Mode läget på dem och det finns också med i listan (länken ovan) vad man ska ställa in där.
    Men som ni ser så finns bra många spel märkta med "Funkar inte!".
    VARFÖR DE DÅ?

Är det någon annan som har bra koll på detta?

Snart dax för dubbat
    //Goodyear

Jag tycker också det!

Vore bra med en lista, kanske en klistrad tråd där man bara kan uppdatera speltitlar inget annat!

Comment

tycker ni ska kolla hitåt isåfall, det är nog den bästa ute skulle jag tro
      http://homepage.ntlworld.com/casey.m...patibility.htm

Comment

Hej

JAg tror jag vet hur man kan ändra moden i bin & cue

Öppna cue filen i notpade och ändra mode

i iso vetåhfan

Comment

http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=15801
          lite information för vissa
          å goodyear snart dags för dubbat fruktar för det får bara en jävla massa att jöra då
          "Alla vill leva länge... Men ingen vill bli gammal.."

Comment

Original inlägg av hdloader
            tycker ni ska kolla hitåt isåfall, det är nog den bästa ute skulle jag tro
            http://homepage.ntlworld.com/casey.m...patibility.htm
            Listan verkar inte stämma. Flera av spelen på listan som det står att dom inte ska funka, eller ha något annat problem, funkar fint för mig. T.ex. Metal Gear Solid 2: Sons of Liberty, har klarat hela spelet utan problem en enda gång. Detsamma gäller .hack //INFECTION.
            Ps2 v.9 Ripper 2
            120Gb WD Caviar
            HDLoader

Comment

är det någon som vet när dom gör att man kan lägga in ps1 spel i hdd loadern?
              hdd loadern är inge bra förn dom gör att man kan lägga in alla ps1 spel och ps2 spel
              BANNED:
              Listat registreringskoder för kommersiella program i forumet!!

Comment

har för mig att loadern inte kan köra ps1 spel alls, den var inte byggd för det helt enkelt

Comment

HD Advance ska fixa PS1 spel sägs det.

Comment

är det någon som testat ps1 på hdd loadern.eller vet ni när dom gör så att ps1 spel funkar och alla ps2 spel .den dagen skaffar jag hdd loadern
                    men fortfarande vinner man på att bränna dvd spel för dom tar fruktan svärt mycket plats i hdd
                    viste ni att mineskort till ps2 kommer utan att man behöver ett orginal mineskort och det är hella 32mb
                    bra va ?
                    dom kommer att kosta 350ca för ett 32mb mineskort
                    om 7 dagar har dom som säljer det i lagret
                    så vad ni en gör köp inte 8 mb som finns nu då blir ni lurade
                    nu ska jag mobba lovux för kl är nästan 12
                    Last edited by agent; 2004-10-06, 00:25.
                    BANNED:

Comment

tja ja kan ju inte säga emot dig, för det är ju en smaksak å din uppfattning

själv tar jag hellre en disk å en loader... snabbare å enklare enligt mig =)
                      å om man inte har en dvdbrännare redan så måste man köpa en sån också om man inte kör med disk

Comment

jag har en dvdbränare så för mig spelar det ingen roll om man bräner eller kör hdd loader
                        du är morris på animanga tror du att jag postar när du är där
                        samt att sjäv klart att jag drar ut nätverks sladden efter att ha postat
                        tror du jag är dum eller samt jag fattar att du är morris
                        Last edited by agent; 2004-10-06, 00:52.
                        BANNED:

Comment

Original inlägg av agent
                          jag har en dvdbränare så för mig spelar det ingen roll om man bräner eller kör hdd loader
                          du är morris på animanga tror du att jag postar när du är där
                          samt att sjäv klart att jag drar ut nätverks sladden efter att ha postat
                          tror du jag är dum eller samt jag fattar att du är morris
                          fattade inte mkt av vad du försökte säga där men nån morris är jag inte iafl =)

Comment

sorry ett missförstånd verkar det som
                            BANNED:

Comment

Sist ut bland spel jag testat är:
                              FIFA 2005, Funkar med Mode3
                              NHL 2005, Får inte det att funka
                              Larry Suit Larry, Detta startar inte ens från DVD

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :(
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X