Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

boot-menyer

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• boot-menyer

Nu har jag helt plötsligt blivit intresserad av min Ps2'a igen och jag har lite frågor ang. MC Exploits.

Lyckades boota ExecFTP 0.67 (ja, 67:an) från hårddisken sent i går natt och lade in HDLoader (Se mina tidigare poster) för att slippa skaka igång min HDLoader. Jag tankade första bästa Meny-ELF jag hittade (orkade inte leta, klockan närmade sig 03:30) och fick Ps2Menu-K.

Nu är ju inte den skön att arbeta med (R1 -> Browsa till MC BxDATA-SYSTEM -> välj .ELF) och jag vet att jag har sett tutorials någonstans (hittar inte tillbaka och har letat igenom min explorer-cache) om hur man kunde använda en speciell Boot-meny och mappa vissa knappar till vissa ELF's.

Det enda jag minns var att man skulle editera någon fil med något som liknade detta:

[] = "some gibberish i can't remember)
    /\ = "some other gibberish i can't remember)

Tydligen så kunde man som jag tidigare nämnt mappa olika knappar på handkontrollen till elf's i minneskortet. Om någon känner igen sidan jag talar om eller vet vilket boot-program jag talar om kan ni väl vara snälla att svara?

Kan det möjligtvis vara Keylauncher du e ute efter?
    Tutorial!

//Lord

Comment

Men visst var det det.. tack så mycket =)

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
      Auto-Saved
      Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :(
      x
      Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
      x
      x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
      Working...
      X