Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Svartvit, ska det vara så?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Svartvit, ska det vara så?

Hej

Jag antar att det blir i denna forum-del jag ska lägga detta.

Jag har köpt mig en "HD Advance v2.0" och en
    http://www.psxcare.com/product.php?xProd=40&xSec=28

Nu till problemen:

1. När jag stoppar i "HD Advance"-skivan så blir bilden svartvit, ska den verkligen bli det när det är en PAL-version? När jag kör igång ett PAL-spel på hårddisken så fungerar det finfint med färg och allt.

2. Den andra produkten jag köpte (RGB-kabel guncon+stereo), hur fungerar den egentligen, för det blir nämligen ingen bild överhuvudtaget med den, bara om jag kopplar en komposit-kabel ifrån den "klumpen" på mitten av kabeln, men då blir det också svartvitt. Är det något som måste ställas in eller så?

När det är svartvitt så rullar inte bilden eller så utan den bara är svartvit.

Hoppas ni kan svara på dessa frågor.
    Last edited by MrBurner; 2004-10-24, 22:03.

Nej, du får faktiskt börja med att läsa forumets avdelningar för vanliga frågor och svar, för frågor om RGB och svartvitt ligger mer eller mindre överst!!!!
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Jag har kikat där men jag ser inget svar till varför min "HD Advance v2.0" är svartvit trots att det är PAL

Samt så står det inget om vad man ska göra om det inte blir någon bild överhuvudtaget och hur kommer det sig att det blir bild (dock svartvit) när man kopplar in kompositen på samma kabel istället för scarten direkt in i TV:n?
      Last edited by MrBurner; 2004-10-24, 23:21.

Comment

Vad skulle du (eller någon annan) tippa på att det kan vara? Lite ledsamt att det inte fungerar som det ska.

Vet inte om det är av betydelse, men när jag spelar ett original-spel som är PAL och jag väljer 60Hz, då blir det svartvitt.

Comment

Min HDadvance 2.0 är även svartvit men spelen i färg =)

hittar inte heller info om de här på de klistrade trådarna.

Comment

Då kör HD Advance i NTSC läge även på de PAL regionskodade versionerna.
            Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

japp

Så är det. Så nu fick jag det sagt
              Kung kola.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
              Auto-Saved
              Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :(
              x
              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
              x
              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
              Working...
              X