Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gran Turismo 4...

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Så du har alltså fått igång GT4??
    Banned:
    Kringgått *-filtret
    Länkat till konkurrerande företag

Comment

Nej det har jag inte.
      Jag har inte ens satt i hårddisken ännu jag ville bara tala om att det tydligen bara funkar med DMS4 pro/light.
      Så det verkar inte ens vara lönt att försöka med andra chip än dessa 2.

Comment

Ok.. du kan väl säga till när du vet säkert...
        tack på förhand
        Banned:
        Kringgått *-filtret
        Länkat till konkurrerande företag

Comment

Ja det funkar att både köra backup på dvd+r dl och lägga in det på hdn med DMS4 och Toxic, Team Toxic ska även släppa en patcher så att det kommer gå att lira backup på dvd+r dl med andra modchip. Sen antar jag att en del andra chip kommer stödja dvd+r dl och dvd9 backups på hd när det kommer nya bios.

Comment

BREAKiNG NEWS: GT4 playable from HDD w/o ********! Posted By: PS2NFO.COM On Yesterday 08:25 PM

Yes, it's true! toolboy has shared with us today his Tutorial & PPF Patches used for playing GT4 from the HDD with HD Advance... without any PS2 ******** required at all!

Please use THIS Forum thread for related discussion and THANKS to him, and of course we still look forward to a universal patcher for making 1:1 Dual-Layer GT4 (and similar DVD9) game back-ups too, so stay tuned!

Hittade det här på PS2NFO.COM kan kanske vara nåt, men jag orkar inte registrera mig på forumet, så jag har inte läst nåt mer..
            ps2v5 "Omoddad" w/Launchelf 3.4, HDLoader 0.7c, HDL_Dump Server, ToxicLoader, DMS Format Tool 1.0, SMS Media Player.......

Comment

Without any ps2.... chipping?

Edit:

Är det någon som är registrerad på PS2NFO.com som kan klippa ut hela "artikeln" å lägga här?

Dom kräver tydligen en ISP/Betal email för att registrera sig där...
              Last edited by Allexz; 2005-04-12, 15:20.

Comment

Så här har wh2ne skrivit på en annat svensk forum :

Nu finns det äntligen en ppf-patch till GT4 som gör det möjligt att spela GT4 från hårddisk. Patchen fungerar tillsammans med HD Loader. Chansen att patchen fungerar med HDAdvance är också ganska stor, men det är inget som jag vet säkert. Använd t.ex. WINHIIP för att patcha ett spel som redan finns på PS2 hårddisken, eller använd ppf-o-matic för att patcha den ISO fil du (förhoppningsvis) har.

http://www.wh2ne.com/downloads/gt4_ppf_patch_hdl.zip
                Jag tänkte testa nu ska bara ladda ner GT4 Igen, trodde ju att den var nukad för alltid, haha, vad dom kan....
                ps2v5 "Omoddad" w/Launchelf 3.4, HDLoader 0.7c, HDL_Dump Server, ToxicLoader, DMS Format Tool 1.0, SMS Media Player.......

Comment

Original inlägg av putt3
                  Så här har wh2ne skrivit på en annat svensk forum :

Jag tänkte testa nu ska bara ladda ner GT4 Igen, trodde ju att den var nukad för alltid, haha, vad dom kan....

Jag laddade aldrig ner det eftersom den inte funkade.. nu när det kanske funkar... hittar jag inte Gt4 nånstans...

Comment

Patchen funkar utmärkt, kör gt4 från hdloader nu helt utan problem

Comment

Länken ovan till gt4 ppf patch hdl.zip funkar inte. Någon som vet var man kan hitta den? Har sökt på Google men inte hittat något.

Comment

Funkar utmärkt på USB Extreme för mig.
                        Använde mej av denna GT4 Pal Patch och Guide(Patchen är till HdL/HdA)

Det är några program man behöver som:
                        Apache 2 Ladda Ner
                        Hex Workshop 4.23 Free Trial Kan laddas ner här
                        gzip-1.3.5-bin Ladda Ner

Vet inte riktigt vad det är för regler att länka till hostar, ta bort om det är knas.
                        Last edited by Mik; 2005-06-27, 18:53.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                        Auto-Saved
                        Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :(
                        x
                        Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                        x
                        x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                        Working...
                        X