Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

execFTP problem

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• execFTP problem

Får endast svart bild i HD advance när jag försöker starta Exec ftp.
    Har följt ett par guider men kan inte hitta något fel.
    Finns det någon vänlig själ som kan ge några bra tips om vad som kan vara fel.

Antingen kollar du www.exploitstation.com eller Dv8's FAQ; http://www.ps2hd.com/forums/showthread.php?t=88
    Varför inte jabberwock's; http://www.ps2hd.com/forums/showthread.php?t=905
    (Kräver slidecard).

Har själv försökt med Dv8's men jag hade problem med router, väntar just nu på en slidecard. När den kommer så sätter jag igång för att installera ToxicOS0.2.

Comment

Tackar för deassa finfina länkar. Ska testa lite när jag får tid.

Comment

Toxic OS funkar väl bara med DMS chippen??
        Banned:
        Kringgått *-filtret
        Länkat till konkurrerande företag

Comment

Original inlägg av oflax
          Toxic OS funkar väl bara med DMS chippen??
          Nopp, version 0.2 har blivit crack:ad och kan användas som en .ELF i exploit.
          Du kan ladda ner den från www.exploitstation.com

Comment

Är det den patchade HDloadern då eller??
            Banned:
            Kringgått *-filtret

Comment

Original inlägg av oflax
              Är det den patchade HDloadern då eller??
              Det finns en 48bits bara ToxicOS och sen kan du patcha en HDL med ToxicOS. Tror dock att senaste HDL (v0.6) är bättre än ToxicOS 0.2.

Comment

Ok.. ska kolla på det... Har du provat med korsad kabel istället för router?? och ändra till samma gateway på datorn som på ps2... det var så jag fick det att funka med Dv8s guide...
                Banned:
                Kringgått *-filtret

Comment

Original inlägg av oflax
                  Ok.. ska kolla på det... Har du provat med korsad kabel istället för router?? och ändra till samma gateway på datorn som på ps2... det var så jag fick det att funka med Dv8s guide...
                  Nopp tyvärr. Har inte fått tag på en korsad* kabel >.<' Väntar dock fortfarande på min slidecard..
                  Last edited by coldturkey; 2005-04-27, 23:06.

Comment

patchad?? Korsad kabel kan du köpa på typ onoff etc.... om du frågar, dom kanske inte har dom i butiken..
                    men dom har såna..
                    Banned:
                    Kringgått *-filtret

Comment

Original inlägg av oflax
                      patchad?? Korsad kabel kan du köpa på typ onoff etc.... om du frågar, dom kanske inte har dom i butiken..
                      men dom har såna..
                      Jo, vet men jag är så lat. Cyklar faktiskt förbi flera datoraffärer varje dag men jag har inte orkat gå in Hela idéen med ett nätverk har fått mig att må illa, har misslyckats så många gånger nu...
                      Föresten, vad sägs om en svensk guide för att installera exploit med HDA och slidecard, även genom nätverk? Skulle kunna översätta och fixa ihop en sådan åt psxcare.

Comment

vet inte vad ni diskuterar men man måste ju ha en korsad kabel ifall man ska koppla
                        direkt från pc till ps2, och en rak kabel ifall man kopplar genom router eller en hubb.
                        Coldturkey: förstör inte ditt ps2 med ett slidecard
                        macke_c : Execftp fungerar väl inte från HDadvance testa med ps2OS istället...
                        ps2v5 "Omoddad" w/Launchelf 3.4, HDLoader 0.7c, HDL_Dump Server, ToxicLoader, DMS Format Tool 1.0, SMS Media Player.......

Comment

Original inlägg av putt3
                          vet inte vad ni diskuterar men man måste ju ha en korsad kabel ifall man ska koppla
                          direkt från pc till ps2, och en rak kabel ifall man kopplar genom router eller en hubb.
                          Coldturkey: förstör inte ditt ps2 med ett slidecard
                          macke_c : Execftp fungerar väl inte från HDadvance testa med ps2OS istället...
                          Hmm, vad är felet med en slidecard? Jag ska bara använda den för att byta skivor, inte mer.
                          Den kommer väl inte förstöra min PS2?

Comment

http://forum.psxcare.com/support/sho...ight=slidecard
                            ps2v5 "Omoddad" w/Launchelf 3.4, HDLoader 0.7c, HDL_Dump Server, ToxicLoader, DMS Format Tool 1.0, SMS Media Player.......

Comment

Wow, det var ju nytt
                              Jag får köpa mig en korsad kabel asap och testa med den först innan jag testar slidecard! Man kan ju hamna snett och förstöra PS2an.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes:
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X