Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

HD LOADER vill inte starta

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• HD LOADER vill inte starta

Jag har en backup på HD Loader och en IBM 80GB. Första gången jag startade skivan så säger den att jag inte har någon hårddisk i ps2:an, men efter att jag kopplat in den så ville den formatera, vilket tog en otroligt lång tid så jag stänge av den.
    Kopplade inte hd:n i datorn o formaterade med WinHiip istället och la inte några spel.
    Startar Hd Loader igen men denna gången kommer bara bilden med Loggan på fram och den verkar "stanna upp"

Vet någon vad det kan vara för fel?

vilken hdloader kör du med?
    och var ifrån kör du den? cd/dvd/usbmass/hdd?
    jag skulle nog prova att formatera den igen.. hur länge väntade du?

Comment

ärlig talat så vet jag inte vilken version det är... kan inte se den nånstans på skärmen...
      körde den via CD...
      ska jag formatera den via datorn eller via ps2? för jag kan inte komma nån vart när jag startar HDLoader med HD:n isatt... vid formatering så väntade jag i flera timmar... men vid laddning så orkade jag aldrig vänta längre än 30 min...

tror du det kan vara fel på HD:n? jag lyckas ju installera ett par spel med WinHiip.

Comment

ska du formatera den måste du köra genom ps2an eller winhiip.

men vad har du för märke på din hd? om du har otur är den okompatibel

Comment

här är några märken som är kompatibla

http://forum.hdadvance.com/hd_advance_compatibility.asp

Comment

A just de! kolla så din hd är satt som MASTER när du har den i ps2an.
            för antagligen hade du den som slave i pc'n
            Last edited by TPsys master; 2005-08-08, 18:09.

Comment

Jag har en IBM 80GB
              jag märkte att den måste vara i Master läge, så det är löst...
              men jag tror att det är nog att den inte klarar av min hårddisk, men konstigt så hittade den i början och säger att den måste formateras i ps2 format för att kunna användas... så jag trodde att den min hdd passade...
              jag uppskattar all hjälp jag har fått, TPsys master

Comment

det är lungt. kolla denna sida o se om du hittar din hd
                http://ps2drives.x-pec.com/

Comment

Jo, min finns med, fast för vissa funkar, andra funkar inte...
                  IBM deskstar 80GB
                  kan det bero på vilken HDLOADER version det är eller vilken ps2 version det är?

Comment

har du chip? i sådant fall borde du köra den nyaste patchade versionen.
                    finns på www.ps2hd.com

tror inte det gör nån skillnad på model på maskin...

Comment

Fy fan, visste inte att man kunde ladda hem HD Loader så lätt.... jag har modchip och tog hem 7c versionen... funkar skitfint =)
                      tusen tack mannen!!
                      en fråga bara, vad är detta med Mode 1, 2 el. 3... spelar det någon roll, för jag brände ner med winhiip utan att välja någon av dessa och det funkar skitfint...

än en gång, tack!!!

Comment

mode 1 mode 2 osv... är olika lägen man startar spel ifrån hdloader.
                        i dom nyare patchade versionerna heter det lite annelunda.
                        Så om du har problem att starta något spel prova olika modes.
                        För att söka på olika titlar och vilka modes som passar spelet kolla åter igen
                        ps2hd.com i "game list".
                        för att välja mode markera ett spel i hdloader och tryck select.

Det coolaste är att du kan med hjälp av olika program byta skins på hdloadern.
                        finns flera trådar på ps2-scene.org i forumet.

Comment

jaha, då förstår jag, det är alltså inget med spelet i sig man ändrar...
                          tack för hjälpen!!! nu ska jag börja fylla disken

Comment

det är lungt.

kör hårt!

Comment

tack tack!

förresten, en snabb fråga som inte tillhör denna tråd... =)
                              vilket program kan jag använda för att föra över ps2 iso från min pc till ps2 via nätverkskabel? kommer det o fungera ungefär samma som winhiip?
                              en annan fråga, var kan jag hitta hur man laddar HDLOADER från minneskortet? måste ha nån skiva alls eller räcker det att jag har minneskortet isatt?

det var visst 2 frågor

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :(
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X