Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Behöver hjälp med nätverk ps2-pc

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Behöver hjälp med nätverk ps2-pc

Försöker connecta min ps2 till datorn, men den hittar den inte nätverket på datorn, har kopplat in sladden där vanliga nätverket satt dvs rätt in i arslet på min dator. Har även angett ip, nätmask och gateway som det stog att man skulle göra. Men den hittar fortfarande inte.
    Någon som kan hjälpa mig? Kan tänka mig att man måste fixa nytt närverk eller något liknande. Jag kör xp på datorn..
    Sen har jag läst en massa om hdloader, men måste man ha det eller går det bra att öppna spelen med HDA V.3 ?

Tacksam för svar..
    Cheers
    Last edited by Walley; 2005-08-17, 15:09.

Du måste använda en korsad nätverkskabel om du inte använder någon hub/switch/router mellan din PS2 och PC.
    HD Loader och HD Advance är i princip samma program.

Comment

Tackar

Okej, tack för infon..
      Jag gjorde det simplaste, stoppade i hdd i datorn och körde winhiip, fungerade utmärkt, förutom Nfl Street 2 som var nån skumt release med olika startoptions.
      Ska nog köpa mig en sån kabel så man slipper ta av chassit varje gång man vill ha in ett spel..

Cheers

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
      Auto-Saved
      Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
      x
      Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
      x
      x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
      Working...
      X