Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

kan man köra hdadvance från MC?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• kan man köra hdadvance från MC?

Jag har suttit 2 timmar nu och kikat men jag hittar ingen tråd med ett riktigt svar. Min katt jävel har pajat mitt ps2 så jag kan inte boota från skiva så nu undrar jag om man kan lägga in skiten på minnsekortet så jag kan börja spela igen. har haft abstinens nu i 3 månader. Snälla hjälp mej.

Har katten din pissat sönder lasern? Iaf, du kan lägga in en exploit på minneskortet, och startar HDadvance med det. Dock krävs det att du triggar exploiten med en original ps1 skiva. Klarar din ps2 av att läsa ps1 spel?
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Comment

nej katten har ejpissat på det. Den jäveln välte det. Det f**nskapet är och gräver och klättrar överallt. Nej den kan ej läsa nåt.

Det finns inget som funkar utan laser? Om det inte gör det får jag väl köpa en ny.

Comment

Jag tror det är det bästa alternativet....
        "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

Maxtor D-Max 200gig
        v. 1.6 crystal

Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Comment

om du har ett chip med devmode1/2 funktion så är du räddad.
          (detta är för matrixinfinity.. andra chip kan ha andra sökvägar)
          devmode1 = startar mc0:/boot/boot.elf från minneskortet vid uppstart
          devmode2 = startar hdd0:/__boot/boot.elf från hd vid uppstart.

jag antar att du inte har nå chip eftersom du kör hdadvance från skiva...
          Men det blir väl billigare att köpa ett chip o löda in än o köpa en ny maskin?

annars är det till o öppna o ta en kik... eftersom den dog när den välte borde det va nå mekaniskt som har fuckat sig. kolla kuggar o sånt i lasern... hur ter sig maskinen när du försöker köra nån skiva lite mer detaljerat?
          Last edited by TPsys master; 2006-02-11, 20:43.

Comment

Optiken kan ha kört fast. Hände mig en gång, då hade den blivit fast kilad lite löst i löp-hålet. Var bara att ta en mejsel och peta lite på den....

Maxtor D-Max 200gig
            v. 1.6 crystal

Comment

jag har ett dms3 chip

Comment

det chippet har dev1 mode! nu gäller det bara o få en launcher på plats på mc0:\boot\boot.elf
                ulaunchelf är att rekomendera
                http://www.ps2-scene.org/forums/atta...5&d=1140008735
                sen instalerar du hd loder 07c genom ulaunchelf

Comment

vart kan jag hitta den då? och hur frå jag in det på minneskort och hd?

Comment

gör såhär
                    ladda ner denna o bränn på cd så sakta som möjligt,
                    http://www.ps2-scene.org/forums/atta...0&d=1136975457

kör den i maskinen och då bör ulaunchelf starta.
                    gör en genväg till filebrowsern som finns i /MISC/ katalogen
                    välj ok och starta sedan filebrowsern.
                    gå in i cd'n
                    markera filen boot.elf tryck R1 välj copy.
                    gå in på minnekortet och skapa en katalog, döp den till BOOT.
                    gå in i den och klistra in filen du kopierade.

ta ut skivan och tryck reset, håll trekant inne direkt så borde ulaunchelf starta från minneskortet.
                    kolla även om hdloader ligger på skivan, den kan göra det. då är det bara o lägga den på minnekortet någonstans och skapa en länk till den i ulaunchelf

annars kan du med usbminne föra över filer (använd MASS: i filebrowsern)
                    att bränna nya skivor går också bra, även köra över nätverk fungerar

Comment

jag får igång ulaunchelf mewn jag får ej igång hdloader 07c. vart ska jag lägga den på minneskortet?

Comment

starta ulaunchelf utan att du har skivan i nu om du håller inne trekant?

börja med att kopiera hdl07c från skivan.
                        skapa en katalog på minneskortet sen klistra in den på minneskortet i katalogen.
                        sen när du är klar trycker du select för att komma tillbaka till huvudmenyn.
                        nu kan du genom att välja config (select)
                        skapa en genväg till en knapp som du trycker på för att starta hdloader.
                        välj en knapp och tryck cirkel (edit) sök upp hdloader på minneskortet och tryck ok på filen.
                        nu är genvägen skapad.
                        gå ner på ok för att komma tillbaka till huvudmeny.
                        nu trycker du bara på knappen du har valt för att starta hdloader.

om du har en hårddisk så kan du göra en partition som du lägger alla dina elf filer i.
                        (det är ju lite dåligt med plats på minneskortet
                        detta gör du med dms formating tool.
                        här kan du ladda ner det, skit i allt annat i zippen ta bara HDDF48.ELF
                        http://forum.psxcare.com/support/att...tachmentid=635
                        lägg det på ett usbminne eller bränn en skiva med filen på.

för att kunna bränna en skiva som fungerar bra i din maskin bör du använda detta program för att bygga en iso som du sedan bränner
                        http://www.ps2-scene.org/forums/atta...9&d=1131720923
                        dra o släpp filerna i programet sedan trycker man på iso eller nåt sådant.

Comment

men jag måste fortfarande ha en skiva i lr?

Comment

nä det ska inte behövas om du kopierade boot.elf till mc0:\boot\boot.elf
                            Ta ut skivan o pröva att hålla trekant inne när du startar maskinen

Comment

jo det funkar programmet startar men jag kan ej starta hdloader 07c. men om jag har en skiva i cdn (som inte funkar) så startar det. mycket lustigt tycker jag

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :)
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X