Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

kan man köra hdadvance från MC?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

då har du antagligen bara skapat en genväg till hdloader på skivan, du måste först kopiera hdloader från skivan och lägga den på minneskortet eller hårdisken, sen skapar du en genväg till hdloader på minneskortet eller var du nu har placerat den.

Comment

Jag har för mig att den hdloader jag testade från minneskort en gång för LÄNGE sedan faktiskt inte fungerade om man inte hade skiva i. Borde finnas patchar/uppdateringar för det nuförtiden isåfall.
      Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

a just fan! det finns ju "no disc seek" som val i hdl07cpatcher.
        tror det krävs på nån modell.
        Vilken ps2modell har du?

Comment

boot från mc

om du har ett chip med devmode1/2 funktion så är du räddad.
          (detta är för matrixinfinity.. andra chip kan ha andra sökvägar)
          devmode1 = startar mc0:/boot/boot.elf från minneskortet vid uppstart
          devmode2 = startar hdd0:/__boot/boot.elf från hd vid uppstart.

vad innebär det? är det mycket chip som har den funktionen eller nästan inga? ja har nått chip som heter nått i stil me alladin. In säker på vad det heter. Min laser har precis pajjat så vill också boota från mc. Sen så tycker jag spontant också att man borde kunna flasha om ps2 bios på nått sätt också. Borde gå att komma in i hdläge direkt utan att boota från mc/skiva.

Comment

alladin chipet är väl från den äldre skolan.. mycket tveksamt att det skulle ha nån dev funktion.

Ända kända sättet o boota ett program utan cd/dvd är bara om man har ett chip med devmode.

Comment

Original inlägg av TPsys master
              a just fan! det finns ju "no disc seek" som val i hdl07cpatcher.
              tror det krävs på nån modell.
              Vilken ps2modell har du?
              Hej! jag har följt instruktionen ovan och har också problemet att HDloader inte går igång
              Jag trycker ner trekant och ulanchelf blinkar till. Jag har konfigurerat att trekanten också startar mc0:/hdloader/hdl07c.elf det blir då svart med liten text "loading mc0:/hdloader/hdl07c.elf" - där stannar allt, om jag inte har en skiva i (vilken skiva som helst) då kommer jag in i hdloader

Vad är detta hdlpatcher?, kan man fiza till så man inte behöver ha nån skiva i alls (min laser håller på att dö så jag vill gärna slippa det)???

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
              Auto-Saved
              Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p
              x
              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
              x
              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
              Working...
              X