Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Dålig bild med Komponentvideokabel

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Dålig bild med Komponentvideokabel

Hallå

Jag köpte nyligen en komponentvideokabel från psxcare för att koppla samman ps2'an med en 40tum LCD TV. Allt gick bra och bild och ljud kommer fram MEN, bilden är oskarp som fan.

Det går att jämföra med att spela på en dator med lägsta upplösningen.

Läste att någon skrev att nya HD-tv kör en högre upplösning än ps2 och det är därför bilden blir sämre, men va fan, jag köpte tv'n för att få bättre bild, inte sämre.

Någon har något bra tips för att få lite skärpa på tillvaron?

Du kan ju inte få bättre bild än vad spelet visar, och en lågupplöst bild (480i från ps2) med bra kabel till en hdtv = du ser väldigt bra hur dålig bilden är :-)

Dator med lägsta upplösningen är förmodligen dubbelt så bra, en vga skärm brukar inte klara av att visa bild med så låg upplösning som 480i...

Prova en dvdfilm, då skall nyare ps2 (v9 scph-50004 och senare) visa bilden i 480P

Prova gran turismo 4, den skall gå i 1280i med komponentvideokabel
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

hmm det låter ju lite surt, hade ju hoppats på grym bild när man nu äntligen köper ny tv och får motsattsen

får hoppas på http://www.xploder.net/ps2/products/...DTV-Player.htm nu istället. Om den sen fungerar eller inte återstår att se.

Comment

Har du chippat din PS2?

Med Matrix Infinity chip och en Blaze vga adapter så får du i praktiken 480P
        Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
        Auto-Saved
        Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :(
        x
        Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
        x
        x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
        Working...
        X