Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hjälp med att bränna .NRG fil

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Hjälp med att bränna .NRG fil

Jag har en .NRG fil på ett spel på 545 mb. Hur bränner man den/alternativt gör om den till annat format. Har provat i Nero. Har provat alla modes o så. Det kommer en ruta med nåt med block/bild o frågar om man vill korrigera eller ignorera. Om man tar ignorera så kommer det upp error när man bränner. Nån som har nåt tips?

konvertera den till en iso fil med win iso (måste crackas) sedan bränner du med t.ex. nero
    "I'll keep it short and sweet -- Family. Religion. Friendship. These are the three demons you must slay if you wish to succeed in business."

Comment

Vad är BIN- och CUE-filer?
      En BIN-fil är en ISO, dvs. en CD-avbild. Det finns många olika filformat vad gäller CD-avbilder och alla program har sina egna filtyper. De vanligast är dock *.bin-, *.cue- och *.iso-filer. Nero har t.ex. även *.nrg och Easy CD creator har *.cif. Bin och Cue hänger ihop. BIN är själva data-filen (den stora med allt innehåll) och CUE-filen, även kallad Cue Sheet, är en liten textfil som talar om hur BIN-filen skal behandlas. Om du skall bränna en BIN- och CUE-fil i t.ex. Nero ska du välja "Burn Image" från File- menyn. Men om du skall bränna dessa med t.ex. Fireburner använder du dig av "Load Cue Sheet".

Dessa filer är sk ISOs, alltså en avbild av CDskivan:

CUE/BIN - Nero, CDRWin, Fireburner
      IMG, SUB, CCD - Clone-CD
      NRG - Nero
      ISO - CDRWin, Nero, Fireburner, Discjuggler
      CIF - Easy CD Creator
      CDI - Discjuggler
      C2D - WinOnCd
      P01 - Gear
      GI - Prassi PrimoDVD/Stomp RecordNow MAX
      "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

OK. Tack. Hittade dock inte winiso(besvärade mig inte så mycket heller) Laddade hem magiciso istället. Antar att den funkar med. Hör av mig sen om det fubkar eller ej.

Comment

NRG fil är redan en ISO fil, det är en ISO fil för NERO BURNING som jag skrev innan.
          "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

Jag vet. Men jag lyckas inte bränna den i nero så jag gör den till .iso o bränne ri CDrwin istället.

Comment

du ska välja "Burn Image" från File- menyn.

Comment

Original inlägg av pege63
                Vad är BIN- och CUE-filer?
                En BIN-fil är en ISO, dvs. en CD-avbild. Det finns många olika filformat vad gäller CD-avbilder och alla program har sina egna filtyper. De vanligast är dock *.bin-, *.cue- och *.iso-filer. Nero har t.ex. även *.nrg och Easy CD creator har *.cif. Bin och Cue hänger ihop. BIN är själva data-filen (den stora med allt innehåll) och CUE-filen, även kallad Cue Sheet, är en liten textfil som talar om hur BIN-filen skal behandlas. Om du skall bränna en BIN- och CUE-fil i t.ex. Nero ska du välja "Burn Image" från File- menyn. Men om du skall bränna dessa med t.ex. Fireburner använder du dig av "Load Cue Sheet".

Dessa filer är sk ISOs, alltså en avbild av CDskivan:

CUE/BIN - Nero, CDRWin, Fireburner
                IMG, SUB, CCD - Clone-CD
                NRG - Nero
                ISO - CDRWin, Nero, Fireburner, Discjuggler
                CIF - Easy CD Creator
                CDI - Discjuggler
                C2D - WinOnCd
                P01 - Gear
                GI - Prassi PrimoDVD/Stomp RecordNow MAX
                Om ni kör alcohol 120% så har ni ett program som klarar alla ovanstående utan att behöva konvertera dem innan.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                Auto-Saved
                Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o
                x
                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                x
                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                Working...
                X