Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Please Insert PS Or PS2 Disc...?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Please Insert PS Or PS2 Disc...?

När jag har brännt PS2 spel på CD skivor(spelet jag bränn är Harvest Moon: Save the Homeland, som för övrigt ligger på en cd i orginal) så får jag upp ett medellande där det står "Please Insert a Playstation or Playstation 2 format disc".

Varför?

Har testat Alcohol 120%, nero och CDrwin, och brännt allt i 4x på Sony skivor.

Kan ju säga att jag får dessamma medellande vadän som bränns, tex DMS3 explorer. Ja, jag har ett DMS3 chip.

då kanske inte chippet funkar i så fall?

Comment

Jo, jag misstänker då det. Lite surt bara att jag köpte konsolen igår...

Däremot har jag fått PS backups att fungera. Men inget mera.

Comment

samma problem för mig!! =(

Comment

YES NU FUNKADE DET =) Jag tryckte på reset knappen ett par ggr sen startade det igång prova det du med.. Ge inte upp!! Psyde

Comment

uppgradera DMS3 till v2.2 och för säkerhetsskull håll in X när du bootar PS2 spel

Comment

men en sak mina cd -r skivor som jag spelar upp gör att allt blir svart vitt???

Comment

Mjo, jag har försökt och försökt men tyvärr utan resultat. =/

Kan inte uppdatera DMS3 till 2.2. då jag inte ens kan få PS2:an till att läsa uppgrad. skivan... Testat alla mina brända PS2 backups & DMS3 tools genom att hålla in X vid bootning.
                Men men, redan skikat tillbaka den, så nästa vecka är man förhoppningsvis gla å njuter av sin konsol. =)

Comment

asch vi e sämst i världen =(

Comment

PS: köp en rgb kabel om ni inte redan har en det fixar svart-vitt skärm

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                    Auto-Saved
                    Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
                    x
                    Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                    x
                    x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                    Working...
                    X