Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

problem med bränningen på dvd skivor...

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• problem med bränningen på dvd skivor...

jag har dms3 i min v5. jag har prövat bränna ett spel, men jag måste ha gjort nåt fel för när jag stoppar in skivan så står det reading disc under minneskorts ikonen..men inget händer.

så här gjorde jag när jag brände spelet:
    jag stoppade jag i mitt orginal spel i dvdbrännaren och markerade allt skivan och kopierade in det på hårddisken. sen brände jag det med nero 6.0...jag hade sony dvd-r skivor och brände på 1x...måste man göra nåt mer än bara kopiera in spelet? måste man ha nåt program?

jag har ju iofs inte provat några andra spel eftersom jag nyss fått tillbaka min ps2a från psxcare...så det´kanske är nåt fel på chippet eller så kanske jag måste aktivera chippet...

Comment

Original inlägg av murre20
      jag har dms3 i min v5. jag har prövat bränna ett spel, men jag måste ha gjort nåt fel för när jag stoppar in skivan så står det reading disc under minneskorts ikonen..men inget händer.

så här gjorde jag när jag brände spelet:
      jag stoppade jag i mitt orginal spel i dvdbrännaren och markerade allt skivan

Markerade allt? Du ska ta dvd copy i nero bara.

och kopierade in det på hårddisken. sen brände jag det med nero 6.0...jag hade sony dvd-r skivor och brände på 1x...måste man göra nåt mer än bara kopiera in spelet? måste man ha nåt program?
      Ja man måste ha ett program men det har du redan som heter nero.

Comment

jag får inte till det, det verkar ju som om jag har gjort rätt när brännt spelet..
        så det kanske är nåt fel på chippet, eller om man måste ändra på några inställningar på konsollen...det känns ju lite trist nu när man väl har chippat spelet att jag inte får till det....

Comment

ring hansi och snacka med han

Comment

är skivan blå så testa att bränn på en cd-r skiva ist om inte testa ett annat brännar program tex alcohol 120% funkar utmärkt med det

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
            Auto-Saved
            Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;)
            x
            Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
            x
            x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
            Working...
            X