Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Backups vill inte fungera!!!

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Backups vill inte fungera!!!

Hjälp! jag försöker backupa mina ps2-spel, men när jag ska starta skivorna kommer jag bara till den röda menyn som säger: insert valid disc!

jag använder en BenQ dvd-brännare och Bulkpaq-skivor och har provat att bränna i bl.a. Alcohol 120%, DVD decrypter, m.fl
    Jag har en v.7 ps2

VAD GÖR JAG FÖR FEL!?

prova andra skivor
    bränn på lägsta hastighet
    "Alla vill leva länge... Men ingen vill bli gammal.."

Comment

Original inlägg av egon87
      Hjälp! jag försöker backupa mina ps2-spel, men när jag ska starta skivorna kommer jag bara till den röda menyn som säger: insert valid disc!

jag använder en BenQ dvd-brännare och Bulkpaq-skivor och har provat att bränna i bl.a. Alcohol 120%, DVD decrypter, m.fl
      Jag har en v.7 ps2

VAD GÖR JAG FÖR FEL!?
      Jag har precis samma problem som dig, så meddela gärna om du hittar en lösning på problemet.

Tack på förhand!

Comment

Ni gör 2 fel ni ska bränna i nero i 2x
        och samt bytt till 3t pro dvd-r då funkar nog allt bra.
        403 11 GÖTEBORG
        www.sweclockers.se
        x
        här har vi en lite malgroda

Comment

Köp TDK skivor eller Fujifilm...det fungerar bra för mig att bränna i 4x,så var inte alltför orolig över hastigheten...

Comment

Original inlägg av Redman
            Köp TDK skivor eller Fujifilm...det fungerar bra för mig att bränna i 4x,så var inte alltför orolig över hastigheten...

Är det + eller - skivor du använder?

Comment

Det är dvd-r skivor...testade +formatet men det fungerar inte på min v5/v6

Comment

Har du laddat spelet eller har du köpt spelet om du har köpt spelet vad tusan är det så svårt att gå in i nero och välja dvdcopy
                har du chip i huvudtaget?
                Det kan även vara din laser som är dålig.
                kör en ångvält över dina dvdskivor om du har orginalet och försöker bräna och du inte får det att funka.
                403 11 GÖTEBORG
                www.sweclockers.se
                x
                här har vi en lite malgroda

Comment

Jag har "köpt" originalskivan och försöker kopiera den.
                  Chip har jag förståss (DMS3 tror jag de va)... vad tror du om mig
                  Och om min laser skulle vara sönder skulle jag väll inte kunna spela originalspelen och se på dvd-filmer?
                  Det där med ångvälten tror jag också att jag hoppar över, hörru.. kanske nästa gng

och till sist: du tycker att jag ska använda Nero? .. gah, kommer ta 100 år att ladda ner me 56k

Comment

Ladda DVDDecrypter istället. Tar mindre tid.

http://download.softpedia.ro/softwar...er_3.5.1.0.exe

Comment

är det någon som har lyckats bränna med dvd+r skivor? min brännare klarar inte av att bränna dvd-r skivor och jag kan inte felsöka därför

Comment

Jodå, min tar alla sorter av skivor nu. Det var en kabel som hade lossnat så det var därför den inte tog Ps2 spelen.

Comment

vad har du brännt på för skivor? märken osv. jag har brännt på verbatim och TDK ingen av dom fungerar båda är dvd+r. jag antar att mitt chip gör "något" iaf för jag kan titta på brända dvd filmer och ibland så konstrar det sig lite när jag håller inne power knappen olika långa tider. jag har ett matrix mxl2.

Comment

Jag har brännt på Verbatim, dataright, memorex, fuji och alla dom var dvd+r skivor. Även fast det hade lossnat en kabel till mitt chip så kunde jag se brända dvdbackuper och spela ps1 backuper. Så att det kan även vara så i ditt fal.

Comment

vilket chip använder du?

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X