Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bränning med DVD Decrypter... HJÄLP!

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Bränning med DVD Decrypter... HJÄLP!

Jag har precis fått mitt matrix infinity chippade PS2 Silver från psxcare.

När jag försöker bränna spela får jag det helt enkelt inte att fungera alls, får bara upp bilden där det står "insert playstaytion 2 disk in drive" och ingenting händer.

Har provat DVD+R Datamart och DVD-R Verbatim och även memorex CDR och Verbatim CDR (på olika spel dock ) och kommer inte förbi bilden nån gång.

Chippet verkar det inte vara fel på då när jag startar orginalspel får upp "Playstaytion 2 matrix infinity 1.35" istället för vanliga "Playstation 2". Dessutom fungerar det att "disable" chippet.

Jag använder NEC-3500 brännare och DVD Decrypter men jag tror att jag gör fel när jag bränner i dvd decrypter. Allt jag gör är att ändra till write istället för read på Mode--->ISO och sedan bara bränner.

Bränner i 2x pga att när jag väljer 1x står det "selected speed 1x" på nästa rad står det "accual speed 2x".

SNÄLLA skriv gära lite tips och kanske hur ni som använder dvd decrypter gör för att själva bränna.
    Last edited by Gobit; 2004-11-19, 22:38. Anledning: Skrev fel FW :)

Man skall göra så med DVDecrypter när man bränner, ISO->Read & sedan ISO->Write, så jag kan inte tänka mig något annat än att prova andra skivor.
    PS2 v7 w/Ripper 2 GOLD & PS2 v9 w/o modchip.

Comment

tack för svaret. Ska prova traxdata-skivor med så får vi se =)

Comment

Jag lider av samma problem som gobit, men jag använder mig av swapmagic köpt här på psxcare istället för chip. Annars stämmer allt överens, har en NEC-3500 brännare och använder mig av dvd-decrypter (har testat med nero också för säkerhets skull). Har testat Memorex DVD+R, Verbatim DVD-R och Packard Bell DVD+R utan resultat. Har fått igång en backup hos en polare som använde sig av Princo DVD-R och någon NEC-brännare, inte säkert på att det är samma modell som jag har dock. Skulle jättegärna vilja veta om någon lyckats få igång en backup bränd på en NEC-3500 brännare, och vilken skiva som då användes.

Comment

hmm har provat dessa skivor nu:

DVD+R
          Datamatrt 8x

DVD-R
          Sony 4x
          fujifilm 4x
          Biltema 4x
          TDK 4x
          Verbatim 4x

CDR
          Verbatim 48x
          Memorex 48x
          Finex 48x

Bränner lägsta hatighet med dvd decrypter (testat alcohol 120% å nero med) men INGEN skiva funkar Börjar få panik, köpte ett siver edition färdigchippat (Matrix Infinity) från psxcare så lödningen borde d ju inte vara något fel på. Kan själv ingenting om lödningar etc men om hela paketet är köpot där borde det ju inte vara några problem.
          Last edited by Gobit; 2004-11-19, 22:38. Anledning: Glömde skriva chipp-modell :)

Comment

hmm, trist gobit.

Då verkar det vara som jag antog, ps2 kan inte läsa skivor brända med NEC-3500. Ska testa Princo DVD-R som min polares backup fungerade med, funkar inte det får man väl helt enkelt börja se sig om efter en ny brännare

Comment

ja... skumt som fan.... Tycker ju inte d borde beror på brännaren..... men men

Skickade mail till psxcare support oxå.... men inget svar än

Comment

Original inlägg av Limpen
                hmm, trist gobit.

Då verkar det vara som jag antog, ps2 kan inte läsa skivor brända med NEC-3500.

Jo,om man har chip + rätt monterat... + bra märken på skivorna man bränner.
                Min bror har just din nec brännares modell och för han funkar det hur bra som helst.

Ska testa Princo DVD-R som min polares backup fungerade med, funkar inte det får man väl helt enkelt börja se sig om efter en ny brännare
                Inte ger man upp bara för att ett märke inte funkar.
                Aja kanske om man är rik så..

Comment

hehe Spel jag har ju provat ganska många skivor vet inte annars vad som skulle kunna vara fel

Comment

Ok trodde det :-)

Då måste nog ditt chip vara fel monterat :/

Comment

åfan Då får jag skicka tillbaka till psxcare. Kan ingenting själv om chip och lödning och jag har ju 1 års garanit och tror inte dom skulle bli direkt glada om ajg började skruva på det heheeh

Comment

testat nu bränna ett pd2 spel på cdr med min cd brännare med... funkade inte d heller....

Comment

Jo,om man har chip + rätt monterat... + bra märken på skivorna man bränner.
                          Min bror har just din nec brännares modell och för han funkar det hur bra som helst.
                          Vad använder han för skivor spel? verbatim ska ju vara de bästa och de funkar som sagt inte alls för mig

Inte ger man upp bara för att ett märke inte funkar. Aja kanske om man är rik så..
                          Näe men jag har ju testat ett antal skivor (bra märken) nu utan resultat, precis som godis. Det mest ekonomiska blir ju tills slut att kränga brännaren och skaffa ett annat märke/modell. Skaffa chip är ju knappast det billigaste alternativet då jag redan lagt ut pengar för en swap magic.

Comment

Han brukar köra med Platinum DVD-R.

Först måste man ju veta att sitt chip funkar. För det gör så man kan spela brännda spel. Om inte det funkar spelar det ingen roll hur man bränner eller vilka skivor.
                            Boocd går ju sönder fortare än chip.

Men jag undrar om psxcare har börjat sälja sina chip "blanka"
                            Last edited by spel; 2004-11-20, 23:06.

Comment

Original inlägg av Limpen
                              hmm, trist gobit.

Då verkar det vara som jag antog, ps2 kan inte läsa skivor brända med NEC-3500. Ska testa Princo DVD-R som min polares backup fungerade med, funkar inte det får man väl helt enkelt börja se sig om efter en ny brännare
                              Det skall inte bero på brännaren, jag har brännt många PS2spel med min NEC3500 utan problem.
                              PS2 v7 w/Ripper 2 GOLD & PS2 v9 w/o modchip.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X