Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bränning med DVD Decrypter... HJÄLP!

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Har samma problem med en NEC-2500A, fan vad man blir sur . Jag skickade in min PS2:a till PSXcare som monterade in den.
    Men det blir också som Gobit skrev, att jag vet att det fungerar efter som det står "Playstaytion 2 matrix infinity 1.35" istället för "Playstation 2".

Comment

Det skall inte bero på brännaren, jag har brännt många PS2spel med min NEC3500 utan problem.
      hmm, har 2 polare som har samma NEC3500 de också, får väl testa bränna en backup på deras brännare och se om det är just MIN som krånglar

Comment

Bränn en DVD-film på brännaren då med samma media och prova den i PS2an, funkar den så är det inget problem.
        PS2 v7 w/Ripper 2 GOLD & PS2 v9 w/o modchip.

Comment

ok jag har bränt många dvd filmer och ALLA funkar på båda mina ps2 (ett gamalt utan modchip och det nya med matrix infinity, dessutom brända på dvd+r skivor dom flesta) Skönt att d itne var brännaren iaf

Fick tips att uppgradera FW till chippet fast den kan inte läsa skivan när jag bränner uppgraderingen på en cd... Testat med 2 olika cd brännare och 3 st olika sorters skivor :/

Comment

Pratat med psxcare och dom tyckte det lät kostigt också så jag fick en returlapp och skickade in mitt ps2.

Verkade som dom trode att det hade med lasern att göra, att den skulle vara dålig eller skadad på något sätt.

Comment

Ok, nu har jag testat suikoden 3 i originalversion (det är ntsc) och det funkar inte heller. Det måste alltså vara så att jag har en för sliten ps2.

Comment

Bränna av orginalspel med NEC

Hej!
                Jag har NEC 3500 samt även NEC 2500 och jag har inga problem med att bränna spel som sedan fungerar.
                Jag har ett PS2 med DMS3 Chipp och jag använder Diskjuggler för att kopiera orginalet och sedan bränner jag med det samma.
                Jag kör mest med TDK DVD-R ,em även Traxdata och TDK CD-R skivor.
                Men jag har testat andra skivor också och inga problem....

Comment

Man får radera ett av sina inlägg här

Comment

Testat många olika typer av media men hittade idag en som fungerar bra på min V.9.
                    TRAXDATA 8X DVD-R hittade dem på Clas Ohlson för 229:- för ett 25 pack

Comment

nuuuuu funkar det Var ett par sladdar som hade hoppat ur på något sätt så fick tillbara ps2an nu från psxcare.

Nu tuggar den alla skivor jag testat, bränt upp till 8x utan att spelen hackar det minsta.

Ps2an tar alla dvd-r jag provat och även alla dvd+r jag testat.

Diock har jag en NEC-3500AG med moddad FW (liggy) där jag väljet bitsetting på dvd+r till dvd-rom, har inte testat med book type dvd+r.

Tusen tack för all hjälp om nån jobbandes på psxcare ser detta! Jag kommer varmt rekomendera er.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                      Auto-Saved
                      Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;)
                      x
                      Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                      x
                      x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                      Working...
                      X