Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ps 2 DVD's

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Ps 2 DVD's

Tjenare alla, jag undrar över vilka DVD märken som är dom bästa för att bränna ut ps 2 spel.
    Jag har haft lite problem att bränna ut spel förut fast det var nog tack vare att jag använde Memorex DVD's, dom ville helt enkelt inte fungera. Men jag testade att bränna ut på en Traxdata ( DVD-R ) som jag hade och den fungerade perfekt förutom att spelet "laggar". Jag testade även att bränna ut spelet på en Fuji film DVD-R och spelet fungerade bättre med en, men då använde jag också bara 1 X hastighet. Och min memorex skiva kunde jag bara köra i minimum 2 X hastighet.

Och sen så undrar jag över om man måste uppdatera brännarens bios eller något sådant för ett bättre resultat.
    Min brännare är en "Nec - 3500" om jag inte minns helt fel.

din necbränare är redan bra
    http://forum.psxcare.com/support/sho...2251#post92251
    403 11 GÖTEBORG
    www.sweclockers.se
    x
    här har vi en lite malgroda

Comment

OKej man tackar. Då vet jag att det är inget fel på min brännare .

Comment

rekomenderar verbatim eller det något billigare ritek skivorna. ritek är i princip samma skivor som verbatim fast med sämre repskydd.

Jag har hitills alltid bränt perfekta bränningar med ritek skivor. Har en nec 1300A brännanre.
        "I'll keep it short and sweet -- Family. Religion. Friendship. These are the three demons you must slay if you wish to succeed in business."

Comment

Okej, man tackar så hemskt mycket Lynx .

Comment

Jag har koert mycket med princo 1-4 dvd-r och funkar finfint och aven med TDK dvd-+r men nar jag korde med clas ohlsons b-skivor blev det lite lasfel. Jag har en nec-3500 och en v.9 ps2.

Comment

princo pajjar din laser, tro mig. att det startar är ju inte konstigt, nya ps2 kan ta i princip alla märken.
              "I'll keep it short and sweet -- Family. Religion. Friendship. These are the three demons you must slay if you wish to succeed in business."

Comment

Jag chippade mitt här och de fixade sådant skydd till lasern, och jag har spelat rätt mycket med princo-skivor sedan november. Tror det icke.

Comment

your loss..

Comment

Låt mig höra vad andra säger här på forumet. Så mycket som jag har spelat och nästan alla mina spel är på princo, det flyter på hur bra somhelst. Jag har iaf spelat 1-3 h/dag så om det nu är så så jag tror jag min laser skulle vara paj nu, hur skulle det förstöra lasern på för sätt? Det där med att lasern blir överbelastad har man ju hört.... skulle och vilja ha ett svar från Hansi.

Edit: Princo har ju skiftande kvalitet, det kan ju innebära att jag har haft tur och fått tag på några finare princo-skivor.

Edit 2: Jag köpte nyligen en rulle eProformance DVD-R 8 X, är dessa bra? Ändamålet var inte bara att bränna PS2backuper utan data.
                    Last edited by Terra_Soul; 2005-02-03, 18:40.

Comment

Jag kan bränna ut spel på Fujifilm DVD - RW och dom fungerar helt utmärkt, TDK DVD - R så kan den inte läsa överhuvudtaget.
                      Och ja båda bränningarna kördes på 1x hastighet.
                      Men jag vet iallafall dom DVD's som fungerar helt perfekt för mig är Traxxdata (DVD - R), Fujifilm (DVD - RW) och 3t pro (DVD-RW). Dom vet jag är riktigt bra.

Edit:
                      Jag har en DMS4 PRO med Toxic driver.
                      DMS4 Hardware Version: 1.0 pro
                      DMS4 Flash version: 1.1 pro
                      DMS4 Config version: 1.0

Det skulle uppskattas om ni kan ge mig svar på mina frågor.
                      Tack i förhand Raven-z-.
                      Last edited by Raven-z-; 2005-02-08, 17:55.

Comment

Uppdatering:
                        Jag har visst en NEC ND-1300A. Trodde jag hade en NEc 3500 .

Comment

Okej, då vet jag att TDK DVD-R 1-8x är bokstavligt urdåligt för att bränna ut ps2 spel med min nec ND-1300A. Och Fujifilm DVD-R "up to 8x" inte heller fungerar ( inte specielt konstigt när man inte kan bränna ut dom i någon mindre hastighet än 4x, tack för det televerket...).

Och nu så har jag även uppdaterat min firmware i brännaren så att den tar emot mera DVD märken. Men det vill sig icke ändå.

Jaja, kan någon hjälpa mig så uppskattar jag det verkligen .
                          Last edited by Raven-z-; 2005-02-08, 23:41.

Comment

har smma brännare som du, har dock inte haft några problem alls sedan jag fixade ny firmware. Funkade rätt bra innan också men då ville den inte ta princo skivor..

Comment

Original inlägg av Lynx
                              har smma brännare som du, har dock inte haft några problem alls sedan jag fixade ny firmware. Funkade rätt bra innan också men då ville den inte ta princo skivor..
                              Vilka DVD märken använder du och vilket program och hastighet?

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool:
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X