Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Mer dvd-brännar frågor till den som kan!

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Mer dvd-brännar frågor till den som kan!

1. Vilken skillnad e det på - och + alltså,
    DVD-R och DVD-RW
    DVD+R och DVD+RW

2. Läser PS2 både - och + då jag har läst att sony stödjer + ?

3. Kan någon mer specifikt rekommendera varför man ska slå till på en PioneerBrännare än nåt annat märke?

4. DVD-Spelare, vilket format e det som har mest stöd alltså - eller + ?

5. Programen till att bränna DVD, vilka e bättre och sämre?

6. Har ni nån annan info av betydelse så inkludera det gärna.

Om ändamålet med brännaren är att ta backup på PS2 spel så fungerar Pioneer A03 (dvd-r) alldeles utmärkt.

Sist jag kollade var dvd-r skivorna billigare än dvd+r. Och jag vet inte om någon testat dvd+r på PS2.

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Hmmm. Trodde det bara fanns DVDR, DVDRW, DVDRAM... Men jag kanske har missat nånting?

+,- Är det kanske single layered/dual layered som avses? isåfall finns det väl ingen DVDR ännu som bränner Dual layers? Och finns det så lär den väl gå lös på typ 10000£

[This message has been edited by ordeith (edited 04 February 2002).]

Comment

Här finns det lite fakta om de tre olika DVD formaten.

http://www.dvdplusrw.org/faq/dvdplusrwfaq01.html

Comment

Läste lite på isonews forum. HP brännare DVD+RW verkade inte funka alls på ps2.
          Lite varning bara...

DVD+RW Är en säkrare version med stöd för kryptering om jag inte har helt fel. Finns ingen standard för DVD skivor än. Företagen är oense och verkar inta alls bry sig om vad DVDforum rekommenderat. Stora företag får lätt hybris!

------------------
          -"Tjejer är inte som vanliga killar"
          -"Tjejer är inte som vanliga killar"

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
          Auto-Saved
          EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :)
          x
          Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
          x
          x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
          Working...
          X