Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

copieringsskydd??

Collapse
X
  •  
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• copieringsskydd??

är det ingen som vet hur kopieringsskyddet fungerar på ps2an..
    I vissa tidningar så fins det ju demoskivor med, så det borde ju gå att bränna egna skivor som ps2an tror är äkta var eller??
    är det ingen som vet lite mer konkret vad det är som ps2an gö när den verifierar att det är en äkta skiva i???

tja ba nasa!!!!!!!!!!!!!

De bränner ju inte skivor, de pressar ju dem.

Comment

Vad jag vet så ligger kopieringsskyddet på den del av cd-skivan som får lasern att "spåra".

Sony har modulerat in en dataström "SCEI" "SCEE" eller "SCEA" genom att man tryckt cd-skivan på ett sådant sätt att laserpickupen "svänger" på spåret och man därmed kan plocka ut dataströmmen genom att "lyssna" på de komponenter som håller lasern "på spåret".

Lycka till att bränna en cd-skiva som får pickupen att bete sig på det sättet :-)

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

<font face="Verdana, Arial" size="2">Originally posted by Hansi:
        Sony har modulerat in en dataström "SCEI" "SCEE" eller "SCEA" genom att man tryckt cd-skivan på ett sådant sätt att laserpickupen "svänger" på spåret och man därmed kan plocka ut dataströmmen genom att "lyssna" på de komponenter som håller lasern "på spåret".

Lycka till att bränna en cd-skiva som får pickupen att bete sig på det sättet :-)

</font>
        Det är väl inga problem. Det är väl bara att skaka Ps2:an som fan när den börjar läsa...

Comment

Det fåniga är att det teoretiskt sett kanske skulle fungera. Någon får uppfinna någonting man ställer under in playstation som orsakar störningar som ger exakt samma resultat som informationen på en originalskiva :-)

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
          Auto-Saved
          Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek:
          x
          Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
          x
          x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
          Working...
          X