Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ps2 Backup På Dvd+rw

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Ps2 Backup På Dvd+rw

Har en PS2 SCPH-30004 med Magic 3 Multi-x chip och försöker få igång backup på Tomb Rider Dark Angel som jag brännt med min Philips DVD+RW brännare. Har kört med recordnow max V 4.5 i 1X. Det jag misstänker själv är att det inte funkar pga att jag har en DVD+ brännare. Är det någon som har en susning om min misstanke är rätt?!

Funkar det om jag bränner med DVD-RW brännare istället??
    Otroligt tacksam för svar.

Re: Ps2 Backup På Dvd+rw

Originally posted by berka76
    Har en PS2 SCPH-30004 med Magic 3 Multi-x chip och försöker få igång backup på Tomb Rider Dark Angel som jag brännt med min Philips DVD+RW brännare. Har kört med recordnow max V 4.5 i 1X. Det jag misstänker själv är att det inte funkar pga att jag har en DVD+ brännare. Är det någon som har en susning om min misstanke är rätt?!

Funkar det om jag bränner med DVD-RW brännare istället??
    Otroligt tacksam för svar.
    Vad jag vet så fungerar inte RW skivor i PS2, har själv testat en film på DVD-RW och det fungerade inte trots att jag har Messiah 2 installerat. Skicka spelet + en DVD-R skiva till mig så fixar jag det åt dig om du vill det

Mvh / Andreas

Comment

Det handlar inte om vilket chip du har, utan snarare vilken version av moderbord du har. De efter "V5" ska klara DVD+RW (DVD-R, DVD-RW, DVD+RW, DVD-RW). Om jag minns rätt dvs? Någon som kan hjälpa till?
      -;^Rez^;-

Comment

dvd+rw

jag har en v7 och gjorde senast idag en backup med en DVD+RW skiva, brände med en Philips +R/RW brännare som man fick med när man köpte DELL paketet för ett tag sedan. Bara så ni vet!

Comment

Jag köpte min PS2 direkt när dom släpptes i Sverige så jag skulle tro att det alltså är en tidig version typ V3 el V4 och det är därför inte mina DVD+RW skivor fungerar. Så frågan är om det fungerar om jag köper en DVD-brännare som klarar DVD-RW -R ??

Någon som vet?

Comment

det tror jag. men jag kan inte svara med säkerhet, men som sagt, jag tror att DVD-R ska funka. Om du prövar någongång, meddela gärna här och berätta hur det gick.

Comment

DVD-R fungerar på alla PS2 så länge inte lasern blivit för trött.
              Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Min PS2 v5 klarar DVD+RW för filmer, så jag tycker att det borde gå med PS2-backuper också. DVD-R backup:er har jag inga problem med.

Gissar på att det skulle fungera om jag använder bättre skivor?

Har testat med Fujifilm och Traxdata DVD+RW.

Comment

Jag har en V5 med Magic 3 och den spelar både filmer
                  och spel på DVD+RW, DVD+R, DVD-R och DVD-RW.
                  Har kört med både Maxell, Traxdata och Sony skivor
                  utan problem.
                  "Veritas Persuadet"

Comment

Nu kör jag med en DVD-R brännare NEC-ND1300 och bränner spelen på Verbatim skivor och det funkar perfekt! Tack till er som svarat.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                    Auto-Saved
                    Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
                    x
                    Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                    x
                    x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                    Working...
                    X