Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

PS2 har svårt att läsa dvd-r's

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• PS2 har svårt att läsa dvd-r's

Jag har en PS2a med ett Magic 3.5-chip inlött (gjordes av en tekniker på skolan jag går på).
    Den har extremt svårt för att läsa (den står och tuggar och låter som ett tröskverk när den ska läsa skivorna) brända dvdr-backuper, någon som vet en lösning på det? (orginalspel på dvd och brända spel på cd läser den dock helt perfekt)

(Har funderat på att skicka in den och byta ut chippet och få ett bättre chip inlött av PSXCare, iofs kostar det mer att få det gjort men det kan det nog vara värt för att få det inlött av sånna som kan sina saker)
    Länkat till konkurrent, lurat *-filtret

Prova andra dvd-r märken, det är stor skillnad mellan dom.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Har testat eProformance, TDK och BulkDVD (dom där skivorna som dvdnorden säljer)
      Samma resultat oavsett >_<
      Finns inget ställe här i Piteå som säljer Sony-skivor heller så... (har hört att dom tydligen skall vara bäst för bränning av ps2-spel)
      Last edited by Dave Lister; 2003-09-06, 17:41.

Comment

jag bor fem mil högre upp (Luleå) och jag fick i går min första DVD-brännare (LG GSA-4040b "Super-multi") och jag köpte Datawrite Classic i tron att det var bra (och billigt)... men tji fick jag när jag hade testat en backup på min ps2. endast playstation2 loggan syntes men inget mer.

Så varning ni som börjar med DVD-backups: inga billiga dvd media.

jag fick gå till el-giganten och tjacka sony och verbatim skivor och då funkade det minnsan.

Comment

ok fast det finns att köpa sony's dvd-r skivor för 35:-

(men går tyvärr inte ge en länk till dom här)

Comment

Originally posted by Sonik
            jag fick gå till el-giganten och tjacka sony och verbatim skivor och då funkade det minnsan.
            Vad kostade Sony-skivorna på El-Giganten i Luleå?
            Får se om jag tar mig till Luleå någon dag och kanske kan köpa en bunt där isåfall.

Comment

Sony DVD-R (2x) kostade hela 69:- st
              Verbatim DVD-R (4x) på respektablare 39:- st (som jag tyckte var lika bra som sonys)

Comment

Ouch >_<
                69 spänn styck var ganska saftigt.
                Fast vill man ha fungerande kopior så måste man väl avända sånna.

Comment

Dom har förmodligen kvar gamla skivor på lager och inte uppdaterat till dagens priser. Prova i någon annan butik, eller kolla priserna på internet och prismatcha.
                  Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                  Auto-Saved
                  Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;)
                  x
                  Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                  x
                  x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                  Working...
                  X