Ja.
Viktigt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Matrix Infinity
Collapse
X
-
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
- Citat
- Flag
-
Ja.Original inlägg av sebbzter Visa Inlägghej. jag är helt ny med det här med att chippa och sånt. jag undrar om Matrix Infinity tar inporterade spel från japan?Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
- Citat
- Flag
Comment
-
Samma sak här.
Jag är rätt färsk angående chipning, vilket också är anledningen till att jag kommer lämna monteringen i era säkra händer. MEN, innan jag skickar min enhet är det en sak jag fortfarande undrar över.
Spelas DVD-filmer från andra regioner upp som svartvita på en chippad enhet utan hjälp från RGB/S-video sladd, eller gäller detta bara spelen?
- Citat
- Flag
Comment
-
Chippet har en inställning så att man alltid kan få färg med spelen, men hur det blir med DVD beror nog på vilken tv och vilka kablar du använder.Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
- Citat
- Flag
Comment
-
Så med hjälp av RGB-kabel bör jag kunna få färg på i princip allting? Funderade nämligen på att ihop med att boka montering samtidigt beställa en RGB-kabel guncon+stereo (psx - ps2 - ps3) av er, men det som oroar mig är texten "dock rekommenderas S-videokabel för bästa bild med DVD eftersom den svenska Playstation 2 inte stödjer RGB vid DVD uppspelning!". Betyder detta att bilden fortfarande har risk att vara färglös, eller bara att den inte når maximal skärpa?Original inlägg av Hansi Visa InläggChippet har en inställning så att man alltid kan få färg med spelen, men hur det blir med DVD beror nog på vilken tv och vilka kablar du använder.
Visst, jag skulle enkelt kunna gå förbi detta orosmoment genom att på en gång köpa en S-video + Composite video + Stereo <-> SCART adapter, men då jag verkligen är helt clueless gällande biten om min tv stödjer detta eller inte skulle det bara föda grubblerier på grubblerierna...
- Citat
- Flag
Comment
-
Matrix Infinity chippet ser till att RGB fungerar även vid dvd-uppspelning, så vi rekommenderar alltid RGB-kabel till chippade PS2. Bättre bild och störst chans att få färg.Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
- Citat
- Flag
Comment
-
Toppen! Tack för snabbt svar, och räkna med att få in min enhet mycket snart. :]Original inlägg av Hansi Visa InläggMatrix Infinity chippet ser till att RGB fungerar även vid dvd-uppspelning, så vi rekommenderar alltid RGB-kabel till chippade PS2. Bättre bild och störst chans att få färg.
- Citat
- Flag
Comment
-
Vad har psxcare för Firmware versions nummer till matrix infinity chipet?
http://www.infinitymod.com/cgi-bin/m...inity_software
- Citat
- Flag
Comment
-
Kolla datumen på firmwareuppdateringen och försök sedan räkna ut sannolikheten för vilken version det är på chippen...Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
- Citat
- Flag
Comment
-
löd beskrivningar..
Tja!
Hade tänkt köpa mig ett Matrix-chip. Frågan är nu, om jag kommer få med löd beskrivningar? och isådant fall hur utförliga? gärna om man kan få en titt på dem..
Undrar också om jag bör köpa med elektronikkabel?
Har även en liten fundering på om detta chip är ett av de "lätt" lödda chippen?
Om nej, vilket/vilka är enklare, med liknande kapacitet?
Mvh Martin
- Citat
- Flag
Comment
-
Du hittar ritningarna här i forumet
Du får med elektronikkabel
Alla ps2chip monteras ungefär likadant.Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
- Citat
- Flag
Comment
-
Original inlägg av Hansi Visa InläggDu hittar ritningarna här i forumet
Du får med elektronikkabel
Alla ps2chip monteras ungefär likadant.
Men skulle vilja ha en nogrannare beskrivning på vad som ska skruvas upp i sjävla ps2:an, känsliga punkter m.m. Annars kan du gärna skriva här de olika stegen..
Mvh Martin
- Citat
- Flag
Comment
-
Modbo fungerar bra, regionsfritt, ps1 spel fungerar osv men det går inte uppdatera. Å andra sidan är det nog inte så mycket behov av uppdatering. Matrix Infinity går ju rent tekniskt att uppdatera men det lär aldrig komma några fler uppdateringar. Den senaste uppdateringen har nog fyllt år ett antal gånger redan...Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
- Citat
- Flag
Comment

Comment