Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Svårt att installera Magic 3:an

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Svårt att installera Magic 3:an

Har en 30004R och funderar på att installera ett Magic 3 chip. Är svårt att se på bilderna hur stora lödningspunkterna är men jag antar att dom är extremt små.

Vad använder ni för verktyg när ni gör installationer av multix? En vanlig lödpenna + tennsug?

Vad tar ni för att installera magic 3:an om man skickar in ps2:an?

Gör ni installationer över dagen, tex. om jag åker till sthlm och lämnar in ps2:an på morgonen och så blir den klar på eftermiddagen?

// Simpa

Hmm.. verkar som om inlägget kom under fel rubrik.. den ska ligga under Playstation2 (Multix)

Comment

Vi använder lödstationer av mycket bra kvalitet med 0.3 mm spets. Vid behöv av att ta bort lödtenn används lödfläta.

Det kostar 1000:- att få ett magic3/messiah/messiah2pro/titan etc. liknande chip monterat om man redan har chippet.

Knappast samma dag just nu, det är högsäsong december-januari så vi har mer än fullt upp just nu.
      Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
      Auto-Saved
      Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
      x
      Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
      x
      x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
      Working...
      X