Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

kommer allt funka som det ska????

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• kommer allt funka som det ska????

hej

jag funderar på att chippa min ps2:a med messiah-chippet, men innan jag gör det vill jag vara säker på att alla brända importspel kommer funka.

vad som gör att jag känner mig lite skeptisk är att min tv-apparat har några år på nacken, och kanske därför inte klarar av att visa färger/60Hz.

jag har ett dreamcast som fungerar utmärkt på denna tv-apparat, även med brända importspel (både JAP o NTSC).

min fråga blir följdaktligen:
    är det faktum att samtliga dc-backuper fungerar på tv:n någon garanti för att ett messiah-chippat ps2 ska klara av import-backuper??? och om det inte är någon garanti, hur kan jag få reda på om ps2:ans spel kommer att fungera??

om dina dc backuper inte är patchade till pal så borde dina ps2 iomporter funka.

andra saker du kan göra,
    1.försöka spela upp en ntsc film
    2.i virtua fighter kan man testa det (iaf i rippen)

Din tv kan säkert spela upp 60hertz, jag har en 10år gammal tv och den klarar det.
    "I'll keep it short and sweet -- Family. Religion. Friendship. These are the three demons you must slay if you wish to succeed in business."

Comment

ok, man tackar och bockar!

Comment

går det bra att kolla med en ntsc-vhs????

Comment

ja
          "I'll keep it short and sweet -- Family. Religion. Friendship. These are the three demons you must slay if you wish to succeed in business."

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
          Auto-Saved
          Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
          x
          Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
          x
          x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
          Working...
          X