Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Är det ruggigt svårt ?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Är det ruggigt svårt ?

hej!

jag ska kanske köpa en PS2a, o då köpa ett messiah chip. dock så tänkte jag löda in den själv.

nu e min fråga: e det svårt ????

jag har lött in lite 50/60Hz zwitchar m.m. till snes. e det super svårt ???

har en lödkolv med 200-4500 graders värme o 1 mm spets. går det med den kolven ??? har jag för fet spets ??? vilken storlek på spets skall man isåfall ha ??? kan man slipa ner sin nuvarande spets ?

tacksam för svar!

En fråga angående 50/60 switcharna till snes gör det så att man kan köra ntsc spel på pal maskiner då isåfall så kan du skriva länken med info hur man gör det
    Har ingen signatur för det tar plats på servern

Comment

Denna funktion tror jag gör så att man kan spela PAL-spel i 50 eller 60 Hz (med en strömbrytare e.dyl. för att välja alternativ).

För att spela NTSC-spel krävs ytterligare modifikation. Kombineras den med 50/60 Hz-modifiering, kan man välja mellan 50 och 60 Hz även för NTSC-spel. Vissa senare, eventuellt bara japanska, NTSC-spel sägs kräva att man kör dem i 60 Hz, och då blir frekvensmodifikation essentiell.

Amerikanska spelkassetter sägs vara något större än europeiska till storleken, så för att över huvud taget kunna stoppa ned dem i kassettfacket, måste man vidga det.

Allt detta har jag läst om på div. Internetsidor, och jag kan inte garantera att det verkligen stämmer.

Comment

</font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
        Ursprungligen skrivet av RoZion:
        <strong>hej!

jag ska kanske köpa en PS2a, o då köpa ett messiah chip. dock så tänkte jag löda in den själv.

nu e min fråga: e det svårt ????

jag har lött in lite 50/60Hz zwitchar m.m. till snes. e det super svårt ???

har en lödkolv med 200-4500 graders värme o 1 mm spets. går det med den kolven ??? har jag för fet spets ??? vilken storlek på spets skall man isåfall ha ??? kan man slipa ner sin nuvarande spets ?

tacksam för svar!</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">4500 är nog lite varmt :-)

350 grader brukar vara en lagom inställning, speciellt då man använder smala spetsar (1mm bör gå bra) eftersom temperaturinställningen brukar vara kalibrerad efter grövre spetsar och du därmed i verkligheten har lägre temperatur på spetsen. Du skall inte slipa spetsen.
        Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Nån som kan ge mig en länk så att jag kan få ett regionsfritt snes?

Comment

Svara då för fan jävla loosers

Comment

Ett lysande exempel på hur man skall bete sig för att bli raderad från forumet...
              Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                Auto-Saved
                Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :(
                x
                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                x
                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                Working...
                X