Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Montera ur ett Messiah chip?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Montera ur ett Messiah chip?

Hej, jag har ett Messiah chip monterat i min Playstation2 och jag tycker ps2:an börjar tröttna lite (har svårt att läsa bl.a. GT3 som är original), så jag undrar om man kan montera ur chippet och sen montera tillbaka det på en annan, ny ps2:a?

Tack på förhand!

Du får nog svårt att hitta en PS2 som Messiah 1 passar i, det chippet är för gammalt för SCPH-39004. Men vi kan flytta lasern från den nya ps2:an till din gamla om vi får behålla resten av prylarna i paketet (den nya ps2:an, din gamla laser, handkontrollen, sladdarna).
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Först får man tacka för det snabba svaret!

Ni kommer alltså att helt enkelt flytta ur min gamla laser och montera dit en ny?
      Som jag har fattat det så är det nästan bara lasern som tar stryk så det vore ju både enklare och billigare(?) att göra som du säger.

Så vad skulle det kosta att byta lasern och vad är det egentligen som ska bytas?

<small>[ 19 March 2003, 17:02: Meddelandet redigerat av: BoneZ ]</small>

Comment

Antingen köper du en helt ny PS2 för c:a 2000:- på elgiganten e.dyl så flyttar vi lasern utan att det kostar dig något - förutom att vi knycker delarna som blir över.

Eller så renoverar vi din laser för 1.500.-
        Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
        Auto-Saved
        Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p
        x
        Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
        x
        x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
        Working...
        X