Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

DMS på PS2 v3 GH-007

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• DMS på PS2 v3 GH-007

Hej

Har just fått hem mitt DMS (äntligen *flås*) som jag beställde från Er. Det är bara ett litet problem... och det är att min V3 30004 med slät botten är en GH-007 version. De ritningar som finns ute är endast till GH-006. Och på mitt moderkort så finns inte NOGAP BIOS:et (section B) http://www.dms3.com/diagrams/dms3_v3_diagrams.htm

Nu undrar jag följande:

1. Behövs inte den sectionen på min version och allt fungerar som vanligt eller finns det andra lösningar?

2. Eftersom jag ej öppnat påsen med DMS-chippet i, så undrar jag om man kan byta till nåt annat chip, typ Messiah om det går i min verison?

Det enda jag kan få fram just nu är .... HJÄLP!!!

Tack på förhand...

Ring 08-615 21 60 under våra ordinarie öppettider så får du hjälp av en tekniker att hitta rätt punkter på ditt moderkort. Alla anslutningar måste lödas, det är bara att man får "räkna rätt" på bioset, spelar ju ingen roll om det är ett gap eller inte, fortfarande samma benkonfiguration på bioschippet.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Ok. Ska försöka göra det imorrn... men tills dess så skickar jag en bild på hur min gh-007 ser ut vid E,C,B sectionerna. Jag förmodar att det skulle underlätta

jag skickar bilden via psxcare@netcare.se istället....... fick inte det att funka...

PS. Vill helst hitta en lösning med detta DMS eftersom det verkar vara det bästa på marknaden...
      Last edited by killroi; 2004-01-07, 21:56.

Comment

Använd Gap biosinstruktionen i stället.

Comment

Det ska inte göra nån skillnad om jag inte har en NOGAP-BIOS då?
          Det är bara att välja att antingen löda F - J till GAP eller NOGAP -bioset?

Och E-punkten skall lödas om man endast har GAP-bioset?

Eller?
          Last edited by killroi; 2004-01-08, 20:11.

Comment

Ring först, jag vet att det finns en sjuk v3 modell där allt sitter bakvänt och där man lätt luras att tro att fel chip är bioset.
            Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Ringde och fick bekräftat, av en av era tekniker, att jag kunde löda på GAP-bioset som satt under kortet istället för NOGAP.

Har gjort det nu och när jag skulle testa så bootade den upp som vanligt till menyn. Satte in ett PSX (bränt), men den kunde bara läsa det som en PS2 cd... och efter 10-20 sekunder så blev det en BLACK SCREEN... Och nu blir det bara en black screen efter varenda boot.

Någon som har en snabb lösning innan jag börjar söka fel på D-N pinnarna?

Comment

Exakt hur gjorde du för att försöka få igång ps1 spelet? Håll du in någon knapp på handkontrollen?

http://forum.psxcare.com/support/sho...&threadid=8979

Comment

Jag testade även det där med att hålla in cirkeln... och andra skivor (ps2, dvd), men inget av dom funkade. Så jag gick igenom alla kablar och kollade upp om det blivit shortcuts osv... men allt såg bra ut (testade alla kablar och kopplingar med multimeter).

Jag testade igen och då blinkade power knappen hela tiden från rött till grönt!?!?

Kollade upp igen och körde igång..

Nu får black screen och nu kan jag inte trycka på eject för att få ut skivan... testat med att lossa C-pinnen och att ha den på...

Men jag kan höra hur den försöker starta... men den kommer aldrig fram till någon meny. Inte ens orginal menyn... Jag har ett org. ps2 spel i som jag inte kan få ut...

Jag är väldigt säker på att jag inte bränt några pinnar eftersom jag kör med väldigt låg värme (löd-regulator)...

Kan det ha nåt att göra med det där NOGAP-bioset som jag inte har på mitt kort? Och E-pinnen undrar jag lite över om den ska vara kopplad eftersom jag inte har någon NOGAP-bios.

Tack för dina svar förresten...

Comment

Alla lödpunkter skall användas.

Kolla att det inte står "v9" på ditt chip, det har hänt att vi skickat fel chip tidigare.

Comment

ska kolla.. det ska stå i undersidan va? i den silvriga tejpen. (fan oxo, har för mig att det står det... skit isf....) men jag ska kolla och säga det sen...

Comment

Originally posted by killroi
                        ska kolla.. det ska stå i undersidan va? i den silvriga tejpen. (fan oxo, har för mig att det står det... skit isf....) men jag ska kolla och säga det sen...
                        Det står i ena hörnet på ovansidan, ett "v9" så du behöver inte kolla etiketten på undersidan.

Comment

Kollat upp det nu.. Det var rätt DMS jag fick... v0-v8 compatible står det iaf. Och det står heller ej V9 i hörnet.

Testat att starta ps2:an utan DMS:et (men med kablarna kvar i moderkortet, isolerade förstås) och det är samma skit (black screen, den försöker läsa skivan, eject funkar ej) ......

Det kanske är nån shortcut vid GAP-bioset iaf...eller? Måste kolla upp den delen... Finns det nåt hopp?.. Har ni haft liknande probs?.......... Jag återkommer. Vad göra med DMS:et isf?

Comment

Originally posted by killroi
                            Kollat upp det nu.. Det var rätt DMS jag fick... v0-v8 compatible står det iaf. Och det står heller ej V9 i hörnet.

Testat att starta ps2:an utan DMS:et (men med kablarna kvar i moderkortet, isolerade förstås) och det är samma skit (black screen, den försöker läsa skivan, eject funkar ej) ......

Det kanske är nån shortcut vid GAP-bioset iaf...eller? Måste kolla upp den delen... Finns det nåt hopp?.. Har ni haft liknande probs?.......... Jag återkommer. Vad göra med DMS:et isf?
                            Det är återigen bäst du ringer och pratar med teknikerna direkt, går snabbare att bolla tipsen över telefon med dom, tro mig, dom har sett det mesta...

Comment

Jag har testat med att lossa alla kablar nu (för att börja om från början). Sektion för sektion, och testat köra igång den efter varje sektion...

Efter att jag lossat sektion C (O-W pinnarna), så fick jag igång så att jag kunde spela den org.skivan som var i (tydligen så var det nån shortcut där). Men jag kan fortfarande inte få ut skivan?! Och nu har jag lossat alla och trippel-kollat så att det inte finns någon shortcut nån annanstans.

I Browser menyn så står det NO DATA om man trycker på EJECT första gången (för att få ut skivan). Och när man trycker andra gången så läser den skivan och hittar skivan... Alltså så tror den att den har skjutit ut cd-släden efter första trycket. Det verkar vara nån givare till cd-rom spelaren man kommit åt. Men vart är den isf? Hjälp!!!

Kan inte börja om förrän jag vet att EJECT funkar...

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool:
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X