Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

DMS3 installationsproblem - paj PS2 ?!

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• DMS3 installationsproblem - paj PS2 ?!

Köpte ett DMS3 v9 men stötte på lite problem under installationen, alla lödningar på "ovansidan" gick hyfsat enkelt men de på undersidan brrrr.... ingen enkel lödning där inte! Tror jag lyckades förstöra kontaktbanan som går fram till punkten T när jag skrapade bort lacken...

Mina frågor är nu - kommer min PS2 att funka med/utan chip nu? Går det att laga kontaktbanan på nåt sätt? Nån som varit med om nåt liknande... går det att lämna in den till psxcare och få den fixad tro?

//P
    ugly_head

Vi kan lägga den bland resten av v9-korten vi har här med trasiga via. Inte värt att laga för oss just nu, vi lägger hellre tiden på att modda en ny PS2 så har vi tjänat in förlusten av den trasiga :-)

Ny PS2 c:a 1600:-
    Sälja lasern c:a 1000:-
    Sälja handkontrollen 299:-
    Sälja någon annat skrot från ps2:an 200:-
    Förlust: 100:-
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Hmm sist jag kollade kostade en v9 laser ca 50-60USD. Dessutom behöver väll ingen v9 lasrar då de inte fungerar i v3-v4 å det är på de maskinerna lasern oftast behöver bytas ut. Tycker lätt du ska sälja din laser till Hansi för 1000kr!! Det är en mkt bra deal
      Annars så skulle jag rekommendera dig att laga maskinen går nog laga maskinen. Kanske dock inte själv då du lyckats paja den en gång redan

Comment

Finns något kvar av banan går det oftast mkt bra att laga maskinen.

Comment

Vem kan laga?

ThomasAlmberg: Vart kan jag få den lagad tro?
          ugly_head

Comment

Hansi jag kan laga era v9 kort med frästa vias!

Comment

Btw ni löder väll till CDX chippet så varför har ni frästa vias?

Comment

Iof lär ni ha en hög moderkort Messiah 2 har dödat åt er...

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                Auto-Saved
                Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p
                x
                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                x
                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                Working...
                X