Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Skumt symptom på fungerande DMS3

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Skumt symptom på fungerande DMS3

Jag fick min sprillans PS2 V9 moddad av er på PSX i förrgår och den fungerar jättebra förutom en liten irriterande sak.

Fakta:

* Orginalspel funkar klockrent
    * Alla CD backup funkar bra direkt
    * Alla DVD-RW funkar bra
    * Fujifilm & TDK DVD-R funkar bra men....

Symptom 1:
    Om man spelar en CD backup och sedan byter till en backup på DVD-R så ska den trilskas några gånger, det röda molnet kommer och säger att man ska sätta i PS2 disk. Om jag i detta läge stänger av med huvudströmbrytaren och startar så går spelet igång direkt.

Symptom 2:

Samma som Symptom 1 men här kommer "Playstation2" upp som det gör på alla spel, sedan slutar den läsa och man måste slå av huvudströmbrytaren.

Jag får en känsla av att DMS3 chippet stannar kvar / hänger sig i något läge och trilskas, ibland räcker det med reset men ofta krävs av och på med huvudströmbrytaren.

I övrigt går den stabilt och bra.

Känns symptomet igen?

Last edited by Mas71; 2004-01-22, 20:09.

Senaste 1.8 firmwaren är allt annat än perfekt, det filas för fullt på en version 1.9 med massor av buggfixar.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Finns några knep för att boota stabilare med DMS3 v9. DVD backups hänger sig efter ps2 logon om man bara resettar. Följande 2 sätt fungerar bra/bättre.
      När du byter spel etc håll in selectknappen när du resettar så fastbootar spelen. detta läge fungerar bättre.
      Metod 2: ta ut skivan resetta maskinen tryck eject stoppa i disken å den laddar förhoppningsvis!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
      Auto-Saved
      Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p
      x
      Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
      x
      x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
      Working...
      X