Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

V9 Disc error????????????

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• V9 Disc error????????????

Precis lödat i ett chipp i mitt ps2 v9 nu när jag starta upp det så står det bara disc error.Jordkabeln är 1cm d och e korsar inte varandra men ligger under dom andra kablarna. läst lite på dms hemsida och det enda jag inte gjorde va att lägga kablarna platt mot kortet utan dom gick som i en kabelhärva ihop över kortet kan det vara felet?

hmm tyvärr låter det som en v9 crash. Iof låter som att din installationsteknik kanske e något felaktig när du säger att "ända" jag inte gjorde var att dra kablarna platt utan allt e ett råttbo ^^ testa att ta loss chippet å se om det fungerar. V9 crasharna uppkommer oftast efter några timmars användande.

Comment

Det var just ett råttbo det inte va lagt allt i en kabelstam och lödningarna är lödade under 40ggr microskåpså dom e de inget fel på.Nu särade jag på kablarna och la dom så platt så möjligt men nu är det svart bild när man startar upp men man hör att linsen jobbar och det verkar som den laddar

Comment

Gör så här ta bort alla kablar och gör om jobbet ordentligt. På ps2newz.net i general forumet finns en post med flera hundra installationsbilder. Rekommenderar att du tittar lite där!
        http://www.ps2newz.net/forums/showth...threadid=11400 <<< Direktlänk men du måste regga dig!

Comment

Kollade där men ingen av DMS V9 ps2 v9 var lödade så som installationen på dms3 hemsida visar

Comment

Lödar du som på bilderna eller drar du kablar till andra sidan? Om du lödar som på bilderna hur lödar man på kablarna på chippet? Jordkablen är det bara löda fast den på kanten?

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
            Auto-Saved
            Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
            x
            Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
            x
            x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
            Working...
            X