Precis lödat i ett chipp i mitt ps2 v9 nu när jag starta upp det så står det bara disc error.Jordkabeln är 1cm d och e korsar inte varandra men ligger under dom andra kablarna. läst lite på dms hemsida och det enda jag inte gjorde va att lägga kablarna platt mot kortet utan dom gick som i en kabelhärva ihop över kortet kan det vara felet?
Viktigt meddelande
Collapse
No announcement yet.
V9 Disc error????????????
Collapse
X
-
hmm tyvärr låter det som en v9 crash. Iof låter som att din installationsteknik kanske e något felaktig när du säger att "ända" jag inte gjorde var att dra kablarna platt utan allt e ett råttbo ^^ testa att ta loss chippet å se om det fungerar. V9 crasharna uppkommer oftast efter några timmars användande.
- Citat
- Flag
-
Det var just ett råttbo det inte va lagt allt i en kabelstam och lödningarna är lödade under 40ggr microskåpså dom e de inget fel på.Nu särade jag på kablarna och la dom så platt så möjligt men nu är det svart bild när man startar upp men man hör att linsen jobbar och det verkar som den laddar
- Citat
- Flag
Comment
-
Gör så här ta bort alla kablar och gör om jobbet ordentligt. På ps2newz.net i general forumet finns en post med flera hundra installationsbilder. Rekommenderar att du tittar lite där!
http://www.ps2newz.net/forums/showth...threadid=11400 <<< Direktlänk men du måste regga dig!
- Citat
- Flag
Comment

Comment