Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

ny ps2, ntsc

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• ny ps2, ntsc

Tjena, funderar på att köpa en ny ps2 pga av att min v3as laser är tydligen för risig för chippning . Funderar på att importera en ntsc eller asiatisk ps2.
    har två frågor om dessa,

1. vad behöver jag för att kunan köra en sådan ps2a i d svenska elnätet?
    vad kostar lösningen?

2. Chippar ni eller andra ntsc modeller eller är d bara svenska maskiner som chippas?
    "I'll keep it short and sweet -- Family. Religion. Friendship. These are the three demons you must slay if you wish to succeed in business."

Du kan ju försöka köpa en nätdel från någon som chippat sönder en europeisk PS2 av samma modell. Annars har jag passande 110v trafos för 500:- (90W tror jag dom är)

Våra chip passar alla PS2 utom möjligen den japanska scph-18000 som ingen orkar engagera sig med att göra ritningar till.

Ingen har kommit på något sätt att spela PAL dvd-filmer på en NTSC PS2, så det är ju kanske en nackdel med att inte ta en europeisk (som utan problem klarar både PAL och NTSC)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

ok, men filmer ser jag på dvd spelaren så d gör inget.

ska åka till thailand och indien över sportlovet nu. kanske köper en ps2a där.
      Det är väl pal modeller där eller? annars får d bli en ntsc maskin.
      "I'll keep it short and sweet -- Family. Religion. Friendship. These are the three demons you must slay if you wish to succeed in business."

Comment

Köp en färdigchippad i thailand. De är oftast fabriksmonterade chip ala löpandebandprincipen å kostar inte många kronor mer än att köpa en ochippad (2-300kr kanske ^^)

Comment

ahh, sjysst, vart köper man sånna då? köpcenter eller? blir nog en thai
          ps2a eller något färdigchippat på *******. får se vad jag hittar.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
          Auto-Saved
          Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o
          x
          Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
          x
          x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
          Working...
          X